Hoe vang je de vis? Een ontzettend goed reisproduct, Google en coole travelbloggers die het snappen!

header hoe van je de vis anna mariaTravelbloggers zijn de nieuwe popsterren. Ze leven de droom. Wat maakt een travelblogger cool? En hoe profiteer je van de ‘coolness’ en de linkjes van een tavelblogger? Donderdag 17 juli was het dertig graden en ik bezocht de Internet Advantage Bloggers Clinic in Novotel Rotterdam Brainpark. Speciaal voor jou zet ik hier alles op een rij. Mooie links en verhalen. Lees je even mee? Hoor graag of je het met me eens bent. Kom maar op met je reactie!

Leestijd: 8 minuten

Plaatjes kijken in het donker

O romantiek! Je bent een reisbureau het is 1972. Hoe vang je de vis? Hoe win je het vertrouwen van je potentiële klant?

plaatjes kijken in het donker

 Credits afbeelding: Tip Amsterdam

Met papier! Bulken papier!  Je overspoelt je klant met verse reisboeken. Pagina na pagina. Zwembaden, bruinverbrande mensen en zwiepende palmbomen. Je koopt dure advertenties in de krant en staat uren op een beurs. Voor de echte avonturiers organiseer je een fijne avond in het donker. Spannend samen dia’s bekijken van de reis-expert. Ademloos luisteren naar de stoere verhalen en verre landen-muziek. Ja..de vis hapt! De reis kan beginnen! Gelukt! Een tevreden klant komt zeker terug en wie weet. Misschien krijg je wel een bedankbriefkaart met een buitenlandse postzegel! 1972 is duidelijk en lekker langzaam. De klant vertrouwt je en je doet je best. Alles komt goed.

plaatjes kijken in het donker 2

 Credits afbeelding: 4bp blogspot

Stroom en travelbloggers

Stel, je verkoopt reisbelevenissen in 2014. Of je promoot een Franse vallei, Kopenhagen of het Rijksmuseum. Hoe win je NU het vertrouwen van je klant?

clinic internet advantage

Met stroom! Bulken stroom! Sites, nog meer sites, vergelijking sites, mobiele apps, online recensies, snelle video’s… én nu komt het: geen dia’s in het donker, maar spannende verhalen van coole travelbloggers! Kekke gasten die het leven snappen. Onafhankelijke vrije geesten die kritisch die stad, dat hotel of jouw museum binnen stappen. Je klant kan meekijken in hun hoofden en leest hun blogs. Travelbloggers proeven, keuren én kiezen. Je klant anno nu kiest voor jou omdat je product deugt, je prijs klopt en omdat een travelblogger zijn duim heeft opgestoken! Pjoeh. Iedereen blij. De vis hapt en is tevreden met de aas.

Dus wil je dat de vis bijt? Investeer vooral in stroom, Google, sites én travelbloggers met blije duimen.

bloggers en dmos Think Amsterdam

Een kleine “Hoe heurt het eigenlijk?”

Een van de beste sprekers tijdens de Travelblogger Clinic vond ik Isabel Mosk. Ze is van Think! en kwam met de juiste verhalen en tiplijsten.

Isabel Mosk Think!

Ze snapt dat goede bloggers niet te koop zijn. Dat werkt niet. Het gaat om samenwerken. Een goede blogger absorbeert en vertelt online jouw juiste verhaal. Aan DMO’s en andere reisorganisaties is het de uitdaging om de juiste snaar te raken. De juiste blogger uit te nodigen en de communicatie helder en duidelijk te houden. Hier haar presentatie op Slideshare.

Ze sprak over diverse toffe projecten. Wat me het meest raakte was Room 753.


Download | YouTube to MP3 | Replay Media Catcher

 

Geniale campagne om Queensland in Australië te promoten. Zie je het filmpje? Hardcore travelbloggers worden uitgenodigd voor een weekje Room 753. En nu komt het: we hebben het over 22 hardcore travelbloggers zonder huis of haard. Speciaal voor hun was die plek één week hun huis. Ingelijste familiefoto’s aan de muur. Favoriete DVD’s naast de TV. Eén grote emotiebom. Deze verslagen zijn een keiharde internethit. Zelfs ik kreeg reisjeuk bij deze videoblog en ik snapte waarom dit werkt. Elke Travelblogger kreeg een beleving en reisprogramma op maat. Kleine moeite, mega bereik en geen water bij de wijn betreft de integriteit van de zender.

patrick mulder sabine de witte

 Sabine de Witte en Patrick Mulder van Travelwritersmanifest

Conclusie: De klant smeekt om online testimonials van Travelbloggers om de juiste plek en reis te kiezen. Geef dat ze in plaats van erop te wachten! De reiswereld heeft goede, professionele travelbloggers nodig om de juiste snaar te raken bij je potentiële klant. Travelbloggers hebben de juiste destinaties en belevingen nodig om superblogs te schrijven.

blogs schrijven

 Credits afbeelding: Hotelmarketing

 

travelblogger

Hieronder nog een linklijstje met tips voor deze zomer. Wat moet je anders aan de rand van het zwembad onder die palmboom?

Internet Advantage

De coole gasten van Internet Advantage organiseren workshops en sessies om fashion- en travelbloggers te helpen. Dit keer dus gefaciliteerd door Accor Hotels. Er waren 6 grote Belgische Travelbloggers aanwezig. Het gaat om de techniek van het bloggen en men leert bloggers professioneel samenwerken met partijen. (tja beter kan ik het niet laten klinken)

internet advantage

Pst. Ben nog weinig bloggers tegengekomen die brood en beleg verdienen met Travelbloggen dus de goodiebags waren zo weg!

goodiebags

Laatste vraag aan jou: wat zijn je favoriete Travelbloggers? Graag naam en waarom. Fijne vakantie allemaal!

Anna-Maria Giannattasio is blogger, twittergoeroe, enganging woman of the year en heeft het beste evenementenbureau met 50.000 blije klanten per jaar en 20 fulltime Puur-ders in dienst.

Over Anna-Maria Giannattasio

Anna-Maria Giannattasio is een succesvol onderneemster in de hospitality en travelbranche. Spreker en winnaar social media award.
Half Italiaanse Twittergoeroe met passie voor haar werk en social media. Niet vies van hard werken, marketing en kennis delen. Kortom; de belichaming van de ondernemer van de toekomst. Haar bedrijf www.puur.nl maakt gebruik van nieuwe media en plukt daar de zoete vruchten van. Google+

Trackbacks

  1. […] Meer lezen van Anna-Maria? Zie hier haar laatste blog over Google en coole travelbloggers. Hoe vang je de vis? […]

  2. […] Taylor Swift haalt een eerdere bewering van blogster Anna-Maria onderuit; ”bloggers zijn de nieuwe popsterren”. Nee, dus, want popsterren zijn de nieuwe bloggers. Taylor Swift is door het toerismebureau […]

Laat wat van je horen

*