Stephan Bosman van Zoover sluit het Travel2010.be evenement af met een presentatie over de social media strategie en webcare.

Reviews is nog steeds groeiende, ook nieuwe initiatieven als Wugly, Yelp en 360 inc. (werkgevers beoordelingen) springen daar nog steeds op in. Mensen willen delen en reviews lezen. En het tonen van reviews die negatief zijn wordt ook steeds vaker gedaan. Het gaat om het managen van de verwachtingen, als men besluit een hotel met een 6 te boeken dan wordt men niet snel teleurgesteld. Dat zien hoteliers steeds vaker in volgens Bosman.

De oriëntatie momenten waar Zoover mee bezig is:

  1. Oriëntatie
  2. Boeken, linken naar TO’s en lastminute deals
  3. Voorpret, Zoover gaat voorpret mails lanceren met informatie over de bestemming
  4. Tijdens je vakantie, wat is er allemaal te doen in de omgeving waar ik nu ben en hoe wordt dat gewaardeerd.
  5. Na de vakantie gaat Zoover met Touroperators en Airlines een “Welkom thuis” mail versturen om de mening te vragen over het verblijf en de diensten.

Door de teksten semantisch te analyseren zullen de goede en slechte punten van een hotel geautomatiseerd verwerkt gaan worden. Dan wordt het wel mogelijk om te zoeken op “kindvriendelijk hotel met zwembad en airco in het noorden van Kreta”.