Traffic Builders zoekt een Sales Consultant

Als Sales Consultant ben je verantwoordelijk voor business development bij potentiële opdrachtgevers en bestaande accounts. Je adviseert en overtuigt middelgrote en grote organisaties vanuit je vakinhoudelijke expertise over de inzet van zoekmachinemarketing (SEO & SEA), conversie-optimalisatie en webanalytics op zowel operationeel als strategisch niveau. Binnen een kleinschalig, professioneel sales team ben je mede-verantwoordelijk voor de verdere groei en ontwikkeling van één van de meest toonaangevende zoekmachinemarketingbureaus in Nederland.

Sales / Business Development functie
Het Sales team van Traffic Builders richt zich primair op acquisitie van nieuwe klanten (new business development, ca. 80%) in onder andere Online Retail, Travel, Financiële Dienstverlening en Zakelijke Dienstverlening. Hierin wordt je ondersteund door vakinhoudelijk specialisten, ervaren sales collega’s, een goed georganiseerd sales proces en de toonaangevende reputatie van Traffic Builders – in 2010 uitgeroepen tot beste zoekmachinemarketingbureau van Nederland.

Binnen je functie als Sales Consultant / Business Development Consultant ben je zelf verantwoordelijk voor het realiseren van je targets op maand- en kwartaalbasis. Je rapporteert aan de Sales Manager die je als directe leidinggevende actief ondersteunt in al je dagelijkse taken en persoonlijke ontwikkeling.

Tot je taken behoren onder andere:
Het genereren van leads;
Het opvolgen van leads en in kaart brengen van de klantbehoeften;
Het voeren van kennismakings- en adviesgesprekken;
Het opstellen van offertes;
Het verzorgen van project briefings naar de vakinhoudelijk specialisten;
Ondersteuning van accountverantwoordelijk consultants bij periodieke evaluaties, cross- en upsell.

Meer weten? Check dan de site van Traffic Builders en lees meer over deze vacature.

Over Martin van Kranenburg

Martin van Kranenburg is partner van TravelNext. In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext, het zusje van Marketingfacts en wordt nu geleid door NHTV en Reiswerk. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing. Hij heeft aan de wieg gestaan van de website van D-reizen. Hij is nu alweer ruim 9 jaar usability, persuasion en conversie docent bij Lectric Internetopleidingen. Naast het geven van trainingen is Martin ook nauw betrokken bij het in de markt zetten van nieuwe concepten zoals www.micazu.nl (winnaar beste reissite Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Martin is een fervent blogger en heeft zelfs zijn gezin aan het bloggen gekregen, zie Weekendjewegmetkids.nl en hij mag ook graag bloggen over hoe je bezoekers op je website onbewust kan overtuigen en beïnvloeden (onlinebeinvloeden.nl).

Laat wat van je horen

*