Traditioneel start het pretparkseizoen meestal rond Pasen. Deze traditie stamt nog uit de tijd dat veel parken in de winter dicht gingen. Inmiddels proberen veel parken jaren een jaarrond exploitatie te draaien (denk aan de Efteling) en zijn ze continu in de weer met hun digitale marketing. Toch blijft Pasen een tijdstip om nieuwe attracties te lanceren en het nieuwe hoogseizoen te starten. Walibi Holland start dit jaar erg ‘social’ door bekende Youtubers (vloggers) onder hun slogan #hardgaan te laten posten.

Twee YouTubers verzorgen de kick-off van het seizoen tijdens de spectaculaire finale van de #hardgaan-challenge. Via hun social media kanalen posten zij naar aanloop van de pre-opening regelmatig een bericht waarin ze laten zien hoe #hard ze gaan. In het attractiepark vindt op vrijdag 3 april de ontknoping van de challenge plaats: wie gaat het hardst! De #hardgaan-challenge is tevens de kick-off van de samenwerking met Europa’s meest toonaangevende Multi-channel netwerk Divimove.

#hardgaan-challenge

Twee bekende Nederlandse Youtubers posten deze week voor het event regelmatig #hardgaan-post. Hierin laten ze elke keer zien hoe #hard ze gaan. Hierin overtreffen ze elkaar elke dag: elke keer gaan zij weer een beetje #harder. Tijdens de pre-opening vindt de  spectaculaire finale van de #hardgaan-challenge plaats en wordt de winnaar bekend.

Pre-opening

Tijdens de pre-opening op vrijdag 3 april wordt het nieuwe seizoen van Walibi Holland officieel geopend. Vanaf 13:00 uur vindt de kick-off van het seizoen plaats met een de finale van de #hardgaan-challenge en een optreden van Ronnie Flex en YouTuber Monica Geuze. Diverse andere bekende Nederlandse YouTubers, zoals Smoare, het GamePortaal en JobVlogt zijn ook aanwezig, samen met hun grootste fans. De grootste fans konden tickets winnen voor de pre-opening via de social media kanalen van de YouTubers. Daarnaast zijn alle abonnementhouders van Walibi traditiegetrouw uitgenodigd voor de pre-opening om als allereersten hard te gaan in de rides.

Social Influencers

Walibi Holland gaat dit hele seizoen samenwerken met Divimove en verschillende social influencers. De aftrap wordt vandaag gedaan door het YouTube-kanaal Smoare; samen met professionele freerunners hebben zij een buitengewoon spectaculaire video gemaakt in Walibi. Bekijk de video hier.