Favoroute is het eerste reisplatform dat met verschillende reisorganisaties samenwerkt en heeft zich hierdoor ontwikkeld tot een BBC platform. Favoroute zag hoe reisorganisaties hun reizigers informeren en hoe reizigers daadwerkelijk reizen en alles online willen doen. Favoroute dicht deze gap door het aanbieden van interactieve reisgidsen. We spraken Favoroute over deze nieuwste ontwikkeling.

Met Favoroute kunnen reisorganisaties wereldwijd interactieve reisgidsen (in web &app) maken voor hun klanten. Met deze nieuwe tool maken reisorganisaties makkelijk en goedkoop digitale reisgidsen voor (potentiële) klanten. Met een Premium account kunnen binnenkort ook offertes, vouchers en betalingen worden gedaan. Favoroute heeft nu een contract met de Pure! Travel group (gevestigd in Zuid-Amerika) afgesloten. Daarnaast zijn ze met meerdere partijen al in verdere onderhandelingen. Veel van deze reisorganisaties hebben zij gesproken op de ITB in Berlijn.

Hoe werkt de samenwerking BBC exact?

Reisorganisaties publiceren hun eigen reisaanbod als reisgids op Favoroute op hun eigen profiel. Deze collectie reisgidsen van verschillende bestemmingen en/of verschillende routes geven het portfolio goed weer van een reisorganisatie en/of reisagent.

Deze gidsen worden vervolgens als ’template’ gebruikt om een persoonlijke reisgids voor de klant te maken. De reisorganisatie kan ook verschillende reisgidsen combineren voor één klant. De gepersonaliseerde reisgids wordt via de tool naar de reiziger verzonden.

De reiziger ontvangt vervolgens een email met een link naar deze gids. Na het activeren van de link kan de reiziger de reisgids inzien en tijdens het reizen aanpassen via de Favoroute app; de gids is dan digitaal, interactief en offline voor hem beschikbaar. In de reisgids wordt altijd verwezen naar de reisorganisatie die de reisgids voor de reiziger heeft geschreven, ook als deze wordt gedeeld via sociale media.

De lancering van het business account

We lanceren nu het Business account. Vouchers, offertes en betalingen zijn onderdeel van het Premium account dat na de zomer wordt geïntroduceerd. Als het om maatwerkreizen gaat, gebruiken reisorganisaties nu verschillende en tijdrovende tools voor het maken van offertes en vouchers. Deze worden vaak in de vorm van een Word of PDF bestand gestuurd naar de klant en moeten vaak worden aangepast. In het Premium abonnement is het mogelijk om direct én een offerte én een reisgids (lees: reisbescheiden) te maken. Zodra de offerte is goedgekeurd en betaald via Favoroute wordt deze verstuurd naar de klant in de vorm van een reisgids. Uiteraard is de offerte-tool leverbaar in eigen ‘look & feel’ van de klant. De vouchers van hotels of tours worden in de app toegevoegd aan de reisgids, waardoor de reiziger alle informatie altijd bij de hand heeft. De tool is hierdoor overzichtelijker en makkelijker voor zowel de reisorganisatie als de reiziger.

Het vermarkten van de nieuwe tool

We zien onszelf als een tool voor reisorganisaties om hun service uit te verbeteren naar de klant. Naast de tool kan Favoroute ook als marketingplatform voor reisorganisaties fungeren door hun reizen voor een brede markt tentoon te stellen. Voor de reiziger onderscheiden wij ons door gratis, kwalitatieve en interactieve content aan te bieden ter inspiratie alvorens de reis en voor het gebruik tijdens de reis. De grootste uitdaging voor ons als startup is om de reisorganisaties het vertrouwen te geven dat deze digitale en interactieve vorm van communiceren met de klant makkelijker en efficiënter is en dat het geven van transparantie en inspiratie aan de klant, zichzelf uiteindelijk gaat terugverdienen.

Waarom vult Favoroute een gat op met deze tool?

Op verschillende reisbeurzen, waaronder de ITB in Berlijn, bleek uit gesprekken met verschillende reisorganisaties dat voornamelijk de kleinere reisorganisaties behoefte hebben aan een innovatieve oplossing om te communiceren met hun klanten. Het zelf bouwen van een app bleek voor deze organisaties te kostbaar. Door gebruik te maken van een platform waar meerdere reisorganisaties gebruik van maken, waardoor de maandelijkse kosten laag zijn, is het voor hen zinvol hiervan gebruik te maken. De tool die wij nu hebben ontwikkeld, hebben wij in samenwerking met onder andere de Pure! Travel group gemaakt. Wij hebben de functies zoals het versturen van reisbescheiden in de vorm van de reisgids samen met hen ontwikkeld.

favoroute reisorganisaties