Tijdens het event ‘Money Making’ op de Vakantiebeurs, werd al aangekondigd dat Den Haag Marketing ‘bloggershuisjes‘ aan zee ging inzetten om de stad te promoten door middel van online influencers. Inmiddels is afgelopen vrijdag de officiële opening geweest.

De gastenlijst

De gastenlijst van de personen die in de bloggerhuisjes mogen blijven is niet de minste. Zo verbleef Julie Falconer (een van de Lonely Planet bloggers), een blogger van Travelvalley en nu zit er Mohsin van Mohsin op Wereldreis. Voor die laatste wordt zelfs een meet & greet georganiseerd in Den Haag, waar 50 van zijn grootste fans voor genodigd mogen worden. Dit is niet in het bloggershuis, maar op een andere mooie locatie in Den Haag.

De komende maanden zullen er nog een aantal invloedrijke nationale en internationale influencers de strandhuisjes betreden. Het ‘Haags Bloggershuis’ loopt tot eind deze zomer. De huisjes beschikken over Wi-Fi en 4G netwerk en het doel is erop gebaseerd om meer online bekendheid voor de stad te genereren.

Influencers kiezen: what does it take?

De huisjes zijn nieuw voor Nederlandse begrippen. TravelNext is vooral geïnteresseerd in het hoe en het waarom, en gaat deze week zowel bloggers als Den Haag marketing het hemd van het lijf vragen. Waarom organiseren zij bijvoorbeeld ook een PR moment voor Mohsin? Waarom is juist voor deze bloggers/influencers gekozen? En hoe kiezen zij precies de personen die in het huisje mogen blijven.

MTV Cribs?

De eerste video van het ‘Haags bloggershuisje crib’ is inmiddels gepubliceerd. Mohsin heeft op zijn eigen Facebookpagina een video geüpload waarin hij zijn community een virtuele rondleiding geeft, a la MTV Cribs. Den Haag Marketing kan hier niet anders dan blij mee zijn, want in de comments vragen zijn volgers al waar je dit huisje kunt boeken.

Comments Mohsin op Wereldreis Haags Bloggershuis

TravelNext bekijkt het initiatief van alle kanten

Vanmiddag mag ik bij de Meet & Greet van Mohsin aanwezig zijn. We gaan hem een aantal vragen voorleggen vanuit zijn rol in de bloggerswereld en of hij überhaupt een (influencer)carrière in onze branche ambieert. Daarnaast spreek ik met Marloes van Travelvalley.nl, over hoe zij dit initiatief heeft ervaren. Lijkt het op een persreis? Hoe kunnen travel organisaties hiervan leren? Daarnaast spreek ik met Mieke Smid van Den Haag Marketing zelf, hoe zoeken zij de juiste influencers voor hun stad? En hoe krijgen ze het voor elkaar dat -niet de minste- influencers afreizen naar Den Haag, om in een klein strandhuisje te logeren.

De verwachtingen zijn natuurlijk hoog, wij gaan het eerst zelf maar eens ervaren.

Door: Lobke Elbers