• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Hoe je als touroperator content voor je kunt laten werken

5 januari 2018 door Richard Otten

Ben jij verantwoordelijk voor de marketing binnen jouw reisbedrijf? En ben je ook verantwoordelijk voor het laten groeien van het aantal boekingen? Mooi. Lees dan zeker verder, want we gaan het hebben over hoe je content beter kunt laten werken voor jouw doelstellingen.

Grote kans dat je valt binnen één van deze typeringen wat content betreft:

  1. Je werkt voor of bent eigenaar van een ‘ad hoc’ bedrijf. Er is nog geen duidelijke strategie en als je een blog hebt op je site (wat? Heb je nog geen blog?) dan is de frequentie van publicatie sporadisch dat het bijna tot niet bijdraagt aan de verkoop. Je verstuurt af en toe een mail naar je volledige mailinglijst, maar alleen als je de tijd hebt.
  2. Je werkt voor of bent eigenaar van een ‘verkopen-verkopen!’ bedrijf. Je hebt wel een strategie, maar deze is vooral gericht op verkoop van je product of dienst. Blogs en Facebookposts gaan over aanbiedingen en last-minutes. Je stuurt regelmatig prijsgebaseerde aanbiedingen via de mail naar je volledige mailinglijst.

Klinkt bekend?

Als je tot de ‘ad hoc’ groep behoort, zit je behoorlijk in de problemen. Zeker als je nog geen blog hebt. Uit onderzoek van Hubspot blijkt dat bedrijven die blogs schrijven 126% procent meer groei in leads hebben dan bedrijven die dit niet doen. En in een onderzoek van het Content Marketing Institute zeggen 88% van de marketeers dat ze sterk tot zeer sterk afhankelijk zijn van contentmarketing voor verdere groei van hun business.

Dus als het idee van contentmarketing en bloggen totaal nieuw voor je is, stel ik voor dat je eerst deze blognog leest.

Als je tot de ‘verkopen-verkopen’ groep behoort, heb ik goed nieuws voor je. Niet omdat je het op dit moment wél goed doet, maar omdat je de rest van dit artikel interessant zult vinden. De meeste grote en bekende reisbedrijven vallen vaak nog binnen de ‘verkopen-verkopen’ groep. Zij zien content als een manier om huidige klanten te benaderen en misschien iets te doen aan brand loyalty als een extraatje.

Dit is een extreem kortzichtige benadering. Goede content die bijvoorbeeld ook een leer of inspiratiedoel heeft zou een vast onderdeel moeten zijn van je marketingstrategie. Content is king zogezegd. Content kan je helpen om leads, boekingen en uiteindelijk blije gasten te krijgen en te behouden. In dit artikel leg ik uit hoe dat werkt.

Vijf fases van de klantenreis

Ten eerste zul je naar de verschillende fases van de klantenreis moeten kijken. Bij Blogs4Travel typeren we hiervoor vijf fases:

  • Suspect – iemand die latent jouw merk of bedrijf ziet en die past binnen je target customer en op termijn een klant zou kunnen worden.
  • Prospect – een suspect die op wat voor manier dan ook interactie is aangegaan met je merk of bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een inschrijving op je nieuwsbrief, een like op Facebook of een download van een whitepaper.
  • Qualified prospect – een prospect waarmee je ook interactie hebt. Dit kan door middel van een chat of door een conversie op Facebook. Hierna begrijp je hun wensen en behoeftes beter en kun je hen typeren als een hot lead.
  • Opportunity – De qualified prospect komt in de volgende fase. Als er een aanvraagformulier wordt ingevuld of wanneer er met de klantenservice wordt gesproken over de aankomende boeking of aanschaf. Je hebt een duidelijk beeld van zaken als budget, reisdata, etc.
  • Customer – Dit gebeurt zodra de boeking of conversie heeft plaatsgevonden of als er een aanbetaling is gedaan.

Lees hier verder en ontdek welke stappen je moet ondernemen om je bezoekers aan te spreken.

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Gerelateerde Berichten

  • Drie redenen om geen corporate blog te beginnen

    Een eenvoudige manier om een vraag te beantwoorden is door de vraag te beantwoorden met…

  • Tips en trends om bezoekers op jouw website te houden #etravelsummit

    Vorige week was de e-Travel Summit en daar sprak Ruud Couwenhoven over succesvol ondernemen ondanks…

  • TBDItaly: tips om te professionaliseren als reisblogger

    Europa heeft er sinds deze maand een nieuw evenement bij dat de toerisme sector in…

Categorie: E-commerce, Marketing, Technologie

Over Richard Otten

Richard is ondernemer in hart en nieren. Hij is oprichter van Team4Animation en Team4Events (zomerwerk in het buitenland & promotiewerk in Nederland), maar steekt zijn tijd vooral nu in Blogs4Travel, een contentmarketingbureau dat bloggers verbind met bedrijven in de reisbranche. Naast een grote flexpool van 'social influencers' die inzetbaar zijn voor klanten, beheert Blogs4Travel ook eigen sites zoals Glamping.nl en Kids-campings.com waar bedrijven kunnen adverteren.

Daarnaast is Richard parttime docent, o.a. bij de NHTV en hogeschool TIO en is hij adviseur over contentmarketing bij verschillende bedrijven.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Share this...
  • Facebook
  • Linkedin
  • Twitter

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews Google Airbnb Expedia Facebook mobiel Booking.com TripAdvisor instagram technologie reizen TUI Vakantiebeurs onderzoek travel hotels NHTV KLM destinatiemarketing Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2021 · TravelNext