Door: Onno Benninga (Business Director, Google Nederland) De economische gevolgen van de pandemie zijn wereldwijd sterk voelbaar. Inmiddels is het ruim een jaar geleden sinds de repatriëring van reizigers, uit vakantieoorden van over de hele wereld. Daarna werd het stil. Het vroegboek seizoen 2021 werd vooral gekenmerkt door haar grote afwezigheid en onze cijfers lieten…Lees meer
Marketing
Duits Verkeersbureau zet in op digitale recovery-strategie
In het kader van haar recovery-strategie voor het incoming-toerisme zet de Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) gericht in op digitale tools die een intensieve communicatie met de klant ondersteunen. De focus ligt daarbij op brand awareness en inspiratie. Welke vorm de communicatie met de klant ook aanneemt – van empathiecampagnes tijdens de lockdowns in internationale…Lees meer
RED Online Marketing genomineerd voor Microsoft Advertising Partner Awards
RED Online Marketing is met het platform Comeback Marketing genomineerd voor de Microsoft Advertising Partner Awards in de categorie: Community Response Awards. Met de Microsoft Advertising Awards worden de partners van Microsoft door heel Europa beloond voor het werk dat zij hebben verricht in het afgelopen jaar. RED Online Marketing werkt uitsluitend voor klanten in…Lees meer
Interview Lieke Lamb: Wat doet deze crisis voor het imago van de reisbranche?
Negatieve reisadviezen, afgeraden vakanties, angst, vakantieschaamte, noem maar op; het imago van de reisbranche heeft een flinke deuk opgelopen. TravelNext sprak met Lieke Lamb (FutureExpertiseCenter.Com). Nu is er vakantieschaamte, maar hiervoor was er vliegschaamte. Heeft de reisbranche altijd al moeten vechten voor een positief imago? “Mensen worden steeds meer bewust wat vliegen doet voor het…Lees meer
Virtueel Travel Congress 2021: De nieuwe werkelijkheid
Donderdag 14 januari is het zover; de volledig digitale editie van het Travel Congress 2021! Sprekers van binnen en buiten de reisbranche delen in diverse talkshows en keynotes hun aanpak en innovatieve concepten op het gebied van marketing & communicatie, strategie, human capital en duurzaamheid. De nieuwe werkelijkheid Op dit moment leven we in een…Lees meer
Nederlandse studenten en UNWTO gaan toekomstig toerisme vormgeven
De World Tourism Organization (UNWTO) gaat Nederlandse studenten de mogelijkheid bieden om de toeristische sector te helpen en de uitdagingen van de sector aan te gaan. Met de UNWTO Students League wordt een nieuwe competitie gelanceerd, gericht op het ontwikkelen van de slimste ideeën door toekomstige professionals. De UNWTO Students League Nederland wordt in samenwerking…Lees meer
Schrijf je in voor de webinars van RED Online Marketing
RED Online Marketing heeft onlangs het nieuwe platform Comback Marketing gelanceerd, waar de komende tijd verschillende interessante webinars worden gehouden. Vandaag kan je meekijken met een unieke webinar van Google. Youtube is een niet te missen onderdeel van ons leven. Even opzoeken hoe je een ananas snijdt. Hoe ziet dat hotel in Thailand er precies uit?…Lees meer
Interview Roy Platje (RED Online Marketing): “Je moet het vakantieplezier blijven uitstralen”
RED Online Marketing heeft vorige week woensdag een nieuw platform speciaal voor de reis- en recreatiebranche gelanceerd: ComebackMarketing.nl. We spraken met Roy Platje (Eigenaar van RED Online Marketing) over het nieuwe initiatief, maar ook over hoe belangrijk het is om online aanwezig te zijn tijdens deze crisis. Met name de reis- en recreatiebranche worden op…Lees meer
Vakantieparken in Nederland: bereid je voor
Momenteel zijn de meeste vakantieparken in Nederland gesloten of is het er bizar rustig. “Stilte voor de storm”, voorziet vakantiepark-expert Laurens Taekema van Parkvakanties. “Zodra de overheid groen licht geeft, zullen Nederlanders de vakantieparken massaal gaan boeken.” De verblijfsrecreatie zit nu nog vrijwel op slot vanwege het Coronavirus en de landelijke afgekondigde maatregelen vanuit de overheid….Lees meer
Travelstamps wil grootste reisblog van Nederland worden
Eelko van Drongelen en Ruud Raaijmakers zijn van start gegaan met Travelstamps, dat zij willen neerzetten als ‘Dé reisblog voor en door avontuurlijke reizigers’. TravelNext sprak de initiatiefnemers, die ook achter weflycheap (nieuwe schrijfwijze) en Vakantiebesparen zitten, over hun plannen. “We werken ondertussen met 125 reisbloggers, dus je kunt wel stellen dat het enorm aanslaat….Lees meer