KLM en GetYourGuide slaan handen ineen

Dankzij het nieuwe samenwerkingsverband tussen KLM en GetYourGuide, het grootste online boekingsplatform voor rondleidingen en activiteiten, kunnen KLM-passagiers nu direct via de KLM-kanalen meer dan 30.000 rondleidingen en activiteiten boeken op ruim 2.500 bestemmingen wereldwijd. Reserveren kan direct nadat de passgier een vlucht heeft geboekt, is ingecheckt, tijdens de vlucht, of op ieder ander geschikt moment. De meeste rondleidingen en activiteiten van GetYourGuide kunnen minder dan 24 uur van tevoren worden geboekt. Digitale tickets en een simpele scan van de QR-code, garanderen toegang tot de attractie. Mobiele gebruikers worden met pushmeldingen door GetYourGuide op de hoogte gehouden over hun geboekte rondleidingen en activiteiten. Deze nieuwe service wordt de komende weken uitgerold via de verschillende KLM-kanalen.

Van prio-toegangstickets voor de Eiffeltoren of duiken met haaien in Kaapstad tot het geweldige panoramische uitzicht van het Empire State Building in New York: vanaf vandaag biedt KLM klanten wereldwijd de mogelijkheid om rondleidingen en activiteiten van GetYourGuide te boeken via KLM op Messenger, KLM.com, de KLM app en op KLM-vluchten via het portal.

“Om ons wereldwijde aanbod aan rondleidingen en attracties toegankelijk te maken voor reizigers van over de hele wereld, zoeken wij partners die tegelijkertijd een vinger aan de pols van de klant en hun blik op de toekomst gericht houden. KLM is met haar streven naar digitale innovatie de onbetwiste leider in de luchtvaartindustrie en we kijken er dan ook naar uit om onze klanten gezamenlijk geweldige reiservaringen te bieden.” Tao Tao, COO van GetYourGuide

KLM wil zijn waar haar klanten zijn en biedt hen daarom de mogelijkheid om verschillende relevante producten en diensten te boeken gedurende de reis. Deze samenwerking laat zien dat beide ondernemingen zich inzetten om mee te gaan met de verwachtingen van hun klanten, die hun reizen flexibel en digitaal willen kunnen plannen.

“Door onze klanten de rondleidingen en activiteiten van GetYourGuide aan te bieden, in combinatie met andere relevante diensten zoals huurauto’s en hotels, geven we hen de mogelijkheid hun hele reis samen te stellen via hun favoriete KLM-platform. De activiteiten kunnen geboekt worden vanaf een aantal weken voor vertrek tot zelfs nog tijdens de vlucht. In GetYourGuide hebben we de juiste partner gevonden met het meest complete aanbod aan rondleidingen en activiteiten. Iedereen kan heel gemakkelijk digitaal boeken en dat past perfect bij de innovatieve stijl van KLM”, aldus Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital Air France – KLM

 

20 miljoen bezienswaardigheden in de Travel Trip Planner van Kiwi

De wereldwijde vlucht zoekmachine Kiwi verbetert haar mobiele applicatie door een reisplanningssectie in te voeren. Naast het verkopen van tickets, zal Kiwi haar klanten helpen hun vakantie te plannen. De door Sygic Travel verstrekte gegevens bevatten tal van toeristische kaarten, 20 miljoen bezienswaardigheden, 2 miljoen hotels en 70.000 tours en activiteiten. De reisinhoud wordt bij de aanschaf van tickets in de app weergegeven.

“Luchtvaartmaatschappijen en andere reisbedrijven zijn op zoek naar manieren om de gebruikersbetrokkenheid te vergroten en willen hun klanten meer bieden dan alleen een eenmalige aankoop van tickets. Ze willen dat mensen teruggaan voor meer informatie en diensten. Daarom heeft Kiwi.com besloten zich te concentreren op dit aspect. Het partnerschap met Sygic Travel is op deze manier zinvol. De gegevens die wij aan Kiwi.com verstrekken, worden door ons contentteam bijgewerkt en de betrouwbaarheid is al door miljoenen reizigers bewezen”, zegt Barbora Nevosádová, marketing directeur van Sygic Travel.

Kiwi.com is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de grootste en meest populaire zoekmachines en ticketverkopers van vluchten ter wereld, met een dagelijkse omzet van meer dan € 2,5 miljoen. De reisplanning data van Sygic Travel is slechts een van de vele functies die Kiwi.com wil introduceren naast haar eigen technologie en 24/7 klantenservice om de klantenreizen makkelijker en plezieriger te maken.

Sygic Travel helpt sinds 2011 mensen bij het plannen van reisroutes. Het is begonnen met het verstrekken van data en planning tools voor andere reisbedrijven in juli. Bedrijven kunnen nu hun White Label en Sygic Travel SDK gebruiken (een complex pakket voor implementatie) voor diverse doeleinden, bijvoorbeeld om hun eigen gidsen te maken of om populaire plekken voor elk gebied in de wereld in kaart te brengen. Er zijn tal van manieren om de SDK te gebruiken in zowel webpagina’s als mobiele apps.

Force Field en Oculus nemen je mee terug naar de Gouden Eeuw

‘Meeting Rembrandt’ neemt je mee naar het Amsterdam van de Gouden Eeuw. Je beleeft belangrijke momenten uit Rembrandt’s leven samen mét hem. Waaronder de totstandkoming van de fameuze ‘Nachtwacht’.  Dit alles is totstandgekomen door een samenwerking tussen Oculus Studios en de Amsterdamse virtual reality studio Force Field.

Oculus, de Amerikaanse fabrikant van de VR bril ‘Gear VR’, vroeg Force Field een VR ervaring te ontwikkelen, die laat zien hoe ongelooflijk levendig VR kan zijn op een mobiel apparaat. Deze Gear VR maakt het namelijk mogelijk om met een Samsung mobiele telefoon VR te ervaren. Force Field plaatste opnames van echte acteurs in gedetailleerde 17e eeuwse VR omgevingen waardoor er een erg realistische kijk terug in de tijd wordt gegeven.

“Een van de mooiste dingen, die je kunt doen met VR is de geschiedenis tot leven brengen”, vertelt Arthur Houtman, CEO van Force Field. “Het voelt alsof je er daadwerkelijk bij bent op het moment dat geschiedenis wordt geschreven. Je hebt interactie met Rembrandt in zijn atelier en in zijn huis en hij vertelt jou waarom zijn werk zo controversieel was in die tijd.”

‘Meeting Rembrandt: Master of Reality’ is gratis te downloaden in de Oculus Gear VR store.

KLM eerste airline ter wereld met zakelijk WhatsApp-account

Al sinds 2009 staat KLM bekend als koploper van diensten en campagnes op het gebied van social media, zo heeft de airline meer dan 25 miljoen fans en volgers op verschillende socialmediakanalen. Een zakelijke WhatsApp-account kon dan ook niet ontbreken. KLM-klanten van over de hele wereld kunnen nu via WhatsApp hun boekingsbevestiging, incheckmelding, instapkaart en vluchtupdates ontvangen en in tien talen vragen stellen. KLM is één van de eerste bedrijven en de allereerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die over een officieel zakelijk WhatsApp-account beschikt.

Toegevoegde waarde

WhatsApp is samen met enkele bedrijven manieren aan het testen waarop deze organisaties met klanten kunnen communiceren. WhatsApp wil zo toegevoegde waarde creëren voor klanten en ze verbinden aan de bedrijven waarmee zij in het dagelijks leven graag zaken doen. Als onderdeel van dit project heeft WhatsApp een zakelijke applicatie gebouwd waarmee bedrijven zoals KLM op een snelle en persoonlijke manier contact kunnen onderhouden met hun klanten. In een beperkt aantal landen is deze dienst al uitgerold. De komende tijd zal de dienst in meer landen worden geïntroduceerd.

“Met een officieel en beveiligd WhatsApp-account kunnen we onze klanten van over de hele wereld dag en nacht en op een betrouwbare wijze van vluchtinformatie voorzien. Daarnaast hebben zij de gelegenheid om 24/7 vragen te stellen. Dit is echt een grote volgende stap in onze sociale media strategie”, aldus Pieter Elbers, KLM President & CEO

Dag en nacht

Door klanten vluchtinformatie te bieden via een zakelijk WhatsApp-account, kunnen ze al deze gegevens terugvinden op dezelfde plek en raadplegen op het vliegveld, onderweg of thuis. Klanten kunnen daarnaast dag en nacht rechtstreeks via WhatsApp contact opnemen met een van de medewerkers van KLM’s socialmediateams. De service is beschikbaar voor klanten die via KLM.com tickets boeken of inchecken en aangeven dat ze via WhatsApp informatie willen ontvangen.

KLM wordt iedere week ruim 100.000 keer genoemd via social media. In 15.000 gevallen gaat het daarbij om vragen of opmerkingen. Deze vragen en opmerkingen worden persoonlijk beantwoord door ons socialmediateam, dat met 250 medewerkers tevens het grootste ter wereld is. KLM biedt dag en nacht ondersteuning op WhatsApp, Facebook, Messenger, Twitter, LinkedIn, WeChat en KakaoTalk (Koreaans) bij allerlei soorten vragen en in negen talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans, Portugees, Chinees, Japans en Koreaans. Tijdens kantooruren kunnen klanten ook in het Italiaans bij KLM terecht. KLM bood als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld klanten de mogelijkheid reisdocumenten en statusupdates via Messenger, Twitter en WeChat te ontvangen. Nu dus ook via WhatsApp.

Hotelkamer van de toekomst volgens AccorHotels: een digitale timeline van interieur en techniek

AccorHotels werkte de afgelopen maanden aan een visualisatie van de #Hotelroom2030. Technologische ontwikkelingen volgen elkaar steeds sneller op en maken ons leven gemakkelijker. Dat is ook niet anders in hotels. Als een van de grootste hotelketens wereldwijd wil AccorHotels een duidelijke visie geven op technologische ontwikkelingen in hotelkamers van de toekomst. Welke technische snufjes en gadgets maken het verblijf van gasten nog aangenamer?

Met deze timeline van de afgelopen 100 jaar wil AccorHotels de snel opeenvolgende technologische ontwikkelingen in de hospitality branche in beeld brengen.

Welke technologie past bij het interieur?

Hoewel in trendpresentaties vaak over vergaande technologie en robotisering wordt gesproken, is het aan de andere kant belangrijk om realistisch te blijven in de ontwikkelingen en de mate waarin deze doorgevoerd kunnen worden. Met een achterban van hoteliers, is voor deze visualisering kritisch gekeken naar technologie en de implementatie van nieuwe en baanbrekende technologie.

In samenwerking met AccorHotels formuleerde een van onze auteurs vier belangrijke trends voor hoteliers die van invloed zijn op #Hotelroom2030, oftewel het uiterlijk van de hotelkamer.

1. Smart & holografisch: alles display

De hotelgast verwacht in 2030 twee dingen van een hotelkamer; een moderne plek die tevens dient ter ultieme ontspanning, voorzien van technologie die hen smart kan servicen.

Alles in de hotelkamer is connected en wordt digitaal gedisplayd. Niet alleen service maar ook entertainment en informatie kan zowel via de menu’s op de spiegels, de ramen en muren digitaal worden opgevraagd.

2. Technologie mixt met health, lifestyle & entertainment

Technologische oplossingen worden gemixt met lifestyle zoals health, entertainment en ontspanning.  Augmented reality zorgt ervoor dat muren en ramen kunnen transformeren naar natuurlijke panorama’s.

Hologrammen zijn de levendige vorm van persoonlijk entertainment in de vorm van concerten, theaterstukken of zelfs een persoonlijke health instructeur.

3. Toegang is allerpersoonlijkst

De smartcard gaat verdwijnen. Ook het device (zoals we nu het inchecken met smartphones bij sommige hotels zien) wordt niet meer als zodanig gebruikt.

Op vliegvelden wordt al geëxperimenteerd met biometric passes; toegang op basis van gezichtsherkenning.

De achterliggende technologie gaat nog verder. Bijvoorbeeld de ontwikkeling van het World Citizen Passport, waardoor paspoorten helemaal overbodig worden, maar je identiteit wordt bevestigd door je online accounts/aanwezigheid.
Blockchain zou de toekomst van het paspoort kunnen zijn; een blockchain ID.
Dit is niet enkel van belang voor de hotelkamer, maar voor de gehele travel & hospitality industrie.

4. Destinatie tot leven

De destinatie komt tot leven in de hotelkamer. Het interieur biedt een mix van lokale designers en creatieven. Wat resulteert in een hypereclectische high-end atmosfeer, waar de tijdsgeest goed zichtbaar is.

In 2030 kunnen hotelgasten een natuurlijk aanvoelende, virtuele experience ondergaan in een fysieke hotelkamer waarbij zij omgeven door robotica en digitale interacties de features in de hotelkamer kunnen bedienen.

De kamers zijn zo ontworpen zodat hotelgasten hun eigen unieke experience kunnen personaliseren. Dit betekent dat de ruimte van de hotelkamer efficiënter kan worden ingedeeld en tegelijkertijd op iedere behoefte van de hotelgast kan inspelen voor maximaal comfort, zonder enig device te gebruiken.

Klik hier om de timeline te bekijken over de invloed van technologie op het interieur.