Airbnb Experiences reikt verder dan de toeristische hotspots

Airbnb Experiences is een verfrissende manier om de verborgen schatten van een stad te ontdekken en tegelijkertijd iets terug te geven. De uitbreiding van Airbnb biedt nu naast accommodaties ook activiteiten die verder reiken dan de toeristische hotspots en een andere kant van een populaire stad laten zien. Door op één plek samen te brengen waar je verblijft, wat je doet en welke mensen je ontmoet, bieden de Airbnb Experiences in Amsterdam mensen de kans om gepassioneerde locals te ontmoeten die hun interesses en talenten delen met zowel Nederlandse als internationale bezoekers. Zo biedt Amsterdam door middel van Airbnb Experiences een spannende en authentieke mix van activiteiten, van kunst en entertainment tot geschiedenis, natuur en eten.

Oorspronkelijk gelanceerd met 500 Experiences in 12 verschillende steden, zijn er nu meer dan 2.500 Airbnb Experiences beschikbaar over de hele wereld met als doel om het toerisme meer divers te maken, weg te trekken van drukke stadscentra en ongehoorde toegang te bieden aan verborgen schatten. Tienduizenden mensen hebben zich al aangemeld om een Experience te verzorgen, maar Airbnb heeft de opgedane kennis op het gebied van accommodatie verhuur toegepast en zo het aantal aangeboden Experiences gecorrigeerd. Airbnb biedt nu 35 Experiences aan in Amsterdam en er zullen er meer worden toegevoegd in de komende dagen en weken.

 

Twee maanden nadat Airbnb zijn Amsterdamse activiteiten lanceerde, laat het reis- en accommodatieplatform weten dat lokale hosts al meer dan €10.000 hebben opgehaald voor ngo’s in de stad door middel van de zogenaamde Social Impact Experiences (die beschikbaar zijn naast de standaard Experiences), met als doel om non-profit organisaties te ondersteunen bij de financiering en versterking van lokale gemeenschappen. Voorbeelden van Social Impact Experiences die worden aangeboden in Amsterdam zijn Plastic Vissen, waarbij je op een plezierige manier zorgt voor een positieve impact op de lokale omgeving en Cultuur en Cuisine, waarbij je een Syrische maaltijd kookt en tegelijkertijd bijdraagt aan een eerzame vluchtelingenorganisatie. Social Impact Experiences borduren voort op het inherente goed van Airbnb travel en bieden een platform door non-profit organisaties in staat te stellen om geld in te zamelen, hun missie te promoten, en door Airbnb gebruikers aan te sporen zich te verbinden aan sociale missies wereldwijd.

 

De blogsabbatical van Limburg Lonkt! Een inkijkje in deze campagne

De bloggerscampagne ‘Limburg lonkt’ is een samenwerking tussen VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing. Zij plannen tijdens de 10 weken durende blogsabbatical bijna iedere dag een activiteit voor de blogger in, maar verder is het aan de blogger zelf om ‘The Good Life’ in de streek te ontdekken en hier content over te maken. De campagne staat in het teken van jezelf (her)ontdekken, je geluk vinden en écht even stilstaan. We gaan in gesprek met Leontien Mees, manager  Marketing & Communicatie bij Maastricht Marketing.

Lees verder De blogsabbatical van Limburg Lonkt! Een inkijkje in deze campagne

De toekomst van publishing volgens Travelmedia.be: Goodbye online

Foto credits: Monique van Gaal

We spraken met onze Belgische vrienden van Travelmedia. Sinds de succesvolle lancering van het journalistieke Goodbye magazine (print) gericht op inspiratie voor bestemmingen is het idee voor een online platform van Goodbye langzaam maar zeker organisch gegroeid. Met een netwerk van een aantal eigen websites, focus op online influencers, social media, campagnes en online strategie maakt Travelmedia zich op voor deze softlaunch van Goodbye online. In dit blog gaan we in gesprek met oprichter en eigenaar Olivier Dujardin, over de toekomst van reismedia.

Lees verder De toekomst van publishing volgens Travelmedia.be: Goodbye online

Uitkomst design sprint TUI, Transavia & studenten ‘wachten aan de gate’ opgevolgd door Schiphol

Op 21 augustus begonnen TUI en Transavia met een vijfdaagse Design Sprint om het winnende concept van de Reiswerk Studenten Challenge, naar het volgende niveau te brengen. Dit gebeurt door het concept specifieker te maken, een MVP (Minimal Viable Product) te ontwikkelen en het valideren van het prototype met reizigers in een week. Dit project bestaat uit een multidisciplinair team van studenten, TUI, Transavia en andere relevante specialisten on demand.

Lees verder Uitkomst design sprint TUI, Transavia & studenten ‘wachten aan de gate’ opgevolgd door Schiphol

Even eerlijk: hoe zit het nou? TravelNext X srprs.me

Srprs.me is binnen twee jaar dermate uitgegroeid dat het deze maand de 25000ste boeking behaald heeft. Tijd om eens wat dieper in te gaan op de meest gestelde vragen aan een medewerker van srprs.me. Hoe blijft srprs.me vernieuwend en hoe zien ze de toekomst voor zich? Laten we eens de tijd nemen om stil te staan bij het succes van srprs.me.

Lees verder Even eerlijk: hoe zit het nou? TravelNext X srprs.me