TravelXL speelt in op Generatie Y met SnapTrip

Steeds meer mensen zien door het onoverzichtelijk aanbod ‘de bomen in het reisbos al lang niet meer. Hierdoor neemt de vraag naar objectieve adviezen en vergelijkingen bij de reisbureaus weer flink toe. Uit recente onderzoeken blijkt echter dat vooral de ‘millennials’, de generatie Y die tussen 1981 en 2000 werd geboren, individueel en flexibel en overwegend online een vakantie wil samenstellen. Met het initiatief van SnapTrip wil TravelXL ook deze doelgroep overtuigen dat het moderne Travelcenter niet alleen offline maar ook online alle voordelen biedt.

SnapTrip biedt de mogelijkheid om zelf je ideale (pakket)reis samen te stellen. Je kiest je bestemming, de vlucht op de tijd die jij wilt, hotel en/ of huurauto gecombineerd voor een zeer voordelige prijs. Door dit zelf met SnapTrip samen te stellen, bespaar je direct. SnapTrip is van toepassing op zonvakanties, verre vakanties en citytrips. Zoals de naam al aan geeft, als je niet gelijk je reis ‘snapt’, bestaat de kans dat deze hierna niet meer voor een gelijke prijs te boeken is.

Het grote voordeel van de TravelXL SnapTrip is dat op basis van de eigen voorkeuren en budget een reis samengesteld en direct geboekt kan worden. Hierbij is er een keuze uit meer dan een miljoen vluchten waaronder alle gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen zoals KLM en Emirates maar ook van lowcost airlines zoals Transavia en EasyJet, meer dan 800.000 hotels( van 3 – 6*sterren) en honderden autoverhuurders. De SnapTrips zijn met name bedoeld voor de individuele, wat eigenzinnige zelfboekers.

 

20 miljoen bezienswaardigheden in de Travel Trip Planner van Kiwi

De wereldwijde vlucht zoekmachine Kiwi verbetert haar mobiele applicatie door een reisplanningssectie in te voeren. Naast het verkopen van tickets, zal Kiwi haar klanten helpen hun vakantie te plannen. De door Sygic Travel verstrekte gegevens bevatten tal van toeristische kaarten, 20 miljoen bezienswaardigheden, 2 miljoen hotels en 70.000 tours en activiteiten. De reisinhoud wordt bij de aanschaf van tickets in de app weergegeven.

“Luchtvaartmaatschappijen en andere reisbedrijven zijn op zoek naar manieren om de gebruikersbetrokkenheid te vergroten en willen hun klanten meer bieden dan alleen een eenmalige aankoop van tickets. Ze willen dat mensen teruggaan voor meer informatie en diensten. Daarom heeft Kiwi.com besloten zich te concentreren op dit aspect. Het partnerschap met Sygic Travel is op deze manier zinvol. De gegevens die wij aan Kiwi.com verstrekken, worden door ons contentteam bijgewerkt en de betrouwbaarheid is al door miljoenen reizigers bewezen”, zegt Barbora Nevosádová, marketing directeur van Sygic Travel.

Kiwi.com is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de grootste en meest populaire zoekmachines en ticketverkopers van vluchten ter wereld, met een dagelijkse omzet van meer dan € 2,5 miljoen. De reisplanning data van Sygic Travel is slechts een van de vele functies die Kiwi.com wil introduceren naast haar eigen technologie en 24/7 klantenservice om de klantenreizen makkelijker en plezieriger te maken.

Sygic Travel helpt sinds 2011 mensen bij het plannen van reisroutes. Het is begonnen met het verstrekken van data en planning tools voor andere reisbedrijven in juli. Bedrijven kunnen nu hun White Label en Sygic Travel SDK gebruiken (een complex pakket voor implementatie) voor diverse doeleinden, bijvoorbeeld om hun eigen gidsen te maken of om populaire plekken voor elk gebied in de wereld in kaart te brengen. Er zijn tal van manieren om de SDK te gebruiken in zowel webpagina’s als mobiele apps.

Wereld toerisme event: de volgende generatie en digitaal bestemmingsmanagement

Op 27 september wordt het Wereld Toerisme Event georganiseerd door ANVR, Gastvrij Nederland, MVO Nederland voor Toerisme, NBTC, Recron en VvKR. Het thema is ‘Samen kansen pakken’ en is het eerste event dat gezamenlijk door de Toerisme- en Vrijetijdssector wordt georganiseerd. Tijdens the International Year of Sustainability in Tourism zijn dit de topics waar je niet omheen kunt als online travel professional, een kijkje in de keynotes van de sprekers. Lees verder Wereld toerisme event: de volgende generatie en digitaal bestemmingsmanagement

Glamping.nl: contentmarketing in een nichemarkt

Glamperen in een safaritent in Nederland, overnachten in een Skylodge in Peru of toch naar de sterren kunnen kijken vanuit je airlodge in Toscane? Het is allemaal mogelijk, want Glamping (wat staat voor Glamorous Kamperen) is een trend die in 2017 definitief is doorgebroken. Niet gek dus dat de website Glamping.nl inmiddels meer dan 250 bestemmingen en accommodaties heeft opgevoerd. “Glamping is inmiddels een eigen vorm van vakantie vieren en het aanbod groeit nog steeds.” Zegt Richard Otten, eigenaar van Blogs4Travel, de organisatie achter Glamping.nl. Op TravelNext een kijkje in de keuken bij een bedrijf dat op een slimme manier aanbod en content met elkaar verenigd in een groeiende nichemarkt.

Lees verder Glamping.nl: contentmarketing in een nichemarkt