• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Onderzoek Travel Experience Tomorrow: Ready for the future? Reizen in 2025

26 juli 2016 door Redactie TravelNext

De ANVR heeft zich samen met influencing agency in travel Cherry LAB, gebogen over hoe we reizen in 2025 voor het trendrapport Travel Experience Tomorrow. Travel Experience Tomorrow geeft onderbouwing, inzicht en handvatten door handige top 5 of 10 lijstjes van travel needs, travel experiences, succesfactoren van disruptors en to do’s. Wat drijft toeristisch en zakelijk reizigers in 2025 en hoe speel je daar als reisonderneming future proof op in?

Travel Experience Tomorrow

Travel Experience Tomorrow is een aanvulling op het ANVR-rapport Travel Tomorrow. Waar dit rapport inzicht geeft in welke behoeften reizigers hebben en hoe je die door vertaalt naar een verdienmodel blijkt uit Travel Tomorrow hoe de reiziger zijn reis wenst te organiseren in de toekomst (customer journey).

Er worden op basis van macrofactoren (Our World) en consumentenwaarden (Travel Needs) een aantal reisbelevingen geschetst die bepalend gaan zijn voor hoe we reizen in 2025.

  • All-exclusive bucketlists
  • Renew yourself on the go
  • Travel to challenge
  • Lost in travel
  • Mystery travel
  • Travel la vida local
  • Home away from home
  • Collecting karma
  • Travel to work
  • Work less, play more

Allemaal interessante termen, maar nog veel meer van belang is de vraag hoe je deze Travel Experiences in een vernieuwend businessmodel zou kunnen gieten. De werkwijze om daar te komen is helder toegelicht in dit rapport. Er wordt eerst onderzocht welke visie visionairs hebben op het gebied van ondernemen, daarbij worden vier factoren benoemd:

1 Technologie voorop

Tech als middel om consumenten te bedienen en hun behoeften te beantwoorden, geen op zichzelf staand doel.

2 Verduurzaming

Van MVO naar impact branding waarbij de prijs in balans moet zijn met de impact die het product of de beleving op de omgeving heeft.

3 Zelforganiserende consument

De consument wordt zelforganiserend. Deze ontwikkeling is natuurlijk al langer gaande en neemt voortdurend andere vormen aan.

4 Nieuw verdienmodel

Er ontstaat een nieuwe economie met nieuwe verdienmodellen. Deze werden eerst nog als diruptors gezien, maar vertegenwoordigen steeds vaker de status quo. Slim ondernemen en slim geld verdienen/reisproducten verkopen.

Deze factoren zijn vervolgens doorvertaald naar 5 criteria waarop 20 ‘on trend’ reisondernemingen zijn geanalyseerd. Door het product of de dienst te beschrijven, het doel, de rol van de reiziger, de rol van de technologie en het businessmodel. Hoe vullen succesvolle on trend businessmodellen in 2016 deze factoren al in en wat kunnen reisondernemingen er van leren (Disrupting Businesses).

  • Ontwikkelingen producten/diensten
    Bemiddelen is belangrijker dan eigen producten aanbieden of inkopen. Bemiddelingsplatformen bouwen een business rondom curatie van producten die worden verpakt in een peer-to-peer jasje als reisbelevingen. Content en apps zijn vaak het vertrekpunt.
  • Doel bedrijf
    De belangrijkste doelen van ondernemingen zijn mensen bij elkaar brengen, overzicht geven, curatie op prijs en reisbelevingen en spontaniteit en verrassing in reizen terug brengen.
  • Rol reiziger
    In veel verdienmodellen of onderdelen van verdienmodellen is de reiziger ‘facilitator’ of ‘cocreator’. Zonder consument geen aanbod en geen onderneming. Reizigers nemen dus de rol van producent op zich, maar fungeren bijvoorbeeld ook als reisgids.
  • Rol technologie
    De rol van technologie wordt ondersteunend om aan de behoeften te kunnen voldoen: technologie zorgt voor vertrouwen, verbinding en spontaan en stressloos reizen door real time persoonlijke aanbiedingen op basis van locatie GPS. Technologie zorgt tevens voor snelheid, efficiëntie, kostenbesparing en duurzaamheid.

Deze bedrijven zijn zowel Nederlands als internationaal: onder andere de successen van Airbnb, Srprs.me, Hotel Tonight, Kayak, Paperflies, Favoroute worden bekeken.

Welke succesfactoren zijn er te delen en welke tips op te volgen voor een future proof business model in 2025 (Factors of Success & Tips)? Op basis van het onderzoek worden reisondernemers tien handvatten aangereikt:

  1. doelgroepdenken passé
  2. van product naar beleving
  3. herdefinieer je bemiddelingsrol,
  4. voeg sociale waarde toe aan je onderneming,
  5. laat de consument en reiziger (mee)delen
  6. bied curatie en overzicht
  7. maak reizen weer spontaan
  8. if you can’t beat them, join them
  9. no guts, no glory
  10. technology first

Bij elk handvat wordt een uitleg gegeven en vervolgens een tip hoe je dit als reisonderneming kunt aanpakken. Nieuwsgierig geworden? Lees hier het volledige Travel Experience Tomorrow Rapport!

Gerelateerde Berichten

  • Ready for the future? Verhoog je snelheid op mobiel

    Meer omzet op mobiel is voor veel ondernemers, marketeers en managers een belangrijk doel voor…

  • The Travel Shopping Journey van een reiziger

    VFM Leonardo kwam met een interessant onderzoek [pdf] over de Travel Shopping Journey van de reiziger.…

  • The Connected Traveler en de keuzes

    Wat nemen we liever mee op reis: onze smartphone of toilettas? Volgens Gwenael Merlin, Director…

Categorie: Specials Tags: ANVR, businessmodellen, Cherry LAB, onderzoek, Travel Experience Tomorrow

Over Redactie TravelNext

Lees Interacties

Trackbacks

  1. The rise (or fall?) van last-minute bookings | TravelNext schreef:
    28 september 2016 om 11:47

    […] van last-minute hotels. Deze organisatie wordt dan ook als een van de bedrijven genoemd in het Travel Experience Tomorrow rapport van ANVR en CherryLAB, het bedrijf speelt volgens het onderzoek in op een aantal […]

  2. Beleving sells, maar hoe maakt Design Hotels er een niet-commercieel gevoel van? #OriginalExperiences | TravelNext schreef:
    5 oktober 2016 om 15:44

    […] centraal staat, bij Eliza was Here vakantiegevoel en emotie, en over het algemeen voor 2025 geldt, denk in experiences in producten, zo staat bij Design Hotels de unieke hotel experience […]

  3. De top 10 reiservaringen van de toekomst en hoe ze te gebruiken? | TravelNext schreef:
    11 oktober 2016 om 13:54

    […] voorjaar bracht de ANVR samen met Cherry LAB het rapport Travel Experience Tomorrow uit. Dit rapport maakt de trends onder consumenten op het gebied van reizen en de vakantietypes die […]

  4. Vernieuwde Vakdagen 2017: Innovatie en inspiratie met digitalisering, wereldzaken en trends & ontwikkelingen | TravelNext schreef:
    23 november 2016 om 14:07

    […] Het huidige vakantiegedrag en toekomstige gedrag van Nederlandse vakantiegangers vormt altijd een hoogtepunt tijdens de Vakantiebeurs Vakdagen. Ook dit jaar geeft het vooraanstaande onderzoeksbureau NBTC-NIPO weer inzichten in trends en ontwikkelingen van reizigers over het afgelopen jaar. Ook een vooruitblik van 2017 wordt gegeven. Tessa aan de Stegge van CherryLAB kijkt nog een stapje verder naar 2025, naar aanleiding van een rapport wat zij in samenwerking met ANVR publiceerde; Travel Experience Tomorrow. […]

  5. Travel Trends 2017: Alleen maar winnaars - Tessa aan de Stegge | TravelNext schreef:
    16 januari 2017 om 09:00

    […] signaleert Tessa een aantal trends voor 2017. Er zijn vijf clusters gemaakt op basis van onderzoek met onder meer de ANVR. Een korte reflectie op de trends: Cocoon, Fix, Speel, Karma en Instant […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google NHTV mobiel Social Media technologie reizen TUI hotels onderzoek TripAdvisor KLM Booking.com travel Expedia Vakantiebeurs reviews instagram destinatiemarketing Airbnb Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext