• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Best beoordeelde reissites nemen afstand.

3 juni 2010 door Redactie Twinkle

Reissites die goed uit de verf komen in gebruikersonderzoeken kunnen op de uiteindelijke voorkeur van onevenredig veel webshopppers rekenen. Sites die buiten de top-3 vallen in deze onderzoeken, lopen veel conversie mis.

Dat blijkt althans uit een benchmark van WUA!, die gebaseerd is op ruim vijfentwintighonderd siteboordelingen van in totaal 460 respondenten. Deze informatie werd verzameld tijdens Web Performance Scans van WUA!, waarin bijvoorbeeld sites die vliegtickets of weekendjes weg verkopen onder de loep werden genomen.

The winner takes it all, luidt de conclusie van WUA!, net als in de benchmark die het bureau onlangs vrijgaf over verzekeringen. WUA! becijferde dat de eindvoorkeur van de best beoordeelde website in de reisbranche gemiddeld 45 procent hoger ligt dan die van de nummer 2. WUA! op de eigen site: ‘Voor een branche waarin bijvoorbeeld een jaarlijkse omzet van 100 miljoen euro wordt gedraaid, zouden bovenstaande gegevens betekenen dat de populairste verzekeraar er met 22,4 miljoen vandoor gaat, terwijl de nummer twee het met 15,4 miljoen moet doen.’

De nummer 4 uit het gebruikersonderzoek moet het doen met een eindvoorkeur die 130 procent lager ligt dan die van de koploper, zoals uit onderstaande figuur blijkt.

WUA!, dat bedrijven adviseert op het gebied van usability, concludeert dat eigenlijk alleen de beste gebruiksvriendelijkheid goed genoeg is voor klanten en dat reissites er goed aan doen kwalitatief onderzoek te laten verrichten.

Enigszins in strijd met het pleidooi van WUA! (the winner takes it all) zijn de resultaten uit een onderzoek van Sanoma Digital naar de online-reisbranche in Nederland. Daaruit concludeert het uitgeefbedrijf dat die sector op dit moment erg versnipperd is.

Gerelateerde Berichten

  • Booking.com best beoordeelde website van Nederland

    Booking.com is de best beoordeelde van alle sites die zijn bezocht door panels van WUA!.…

  • KLM best geteste online-aanbieder retourtje New York

    De site van KLM scoort met afstand het best in een gebruikerstest naar online-ticketaanbieders. Cheaptickets.nl…

  • Neckermann.nl beste in Web Performance Scan

    Neckermann.nl scoort het best in een gebruikersonderzoek naar online-reisaanbieders. Het vertrouwen in de aanbieder en…

Categorie: E-commerce Tags: reissites, Sanoma Digital, the winner takes it all, Usability, verzekeringen, Web Performance Scan, WUA

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels TripAdvisor onderzoek Vakantiebeurs reviews Social Media Expedia KLM destinatiemarketing mobiel Airbnb NHTV Booking.com Google travel instagram technologie TUI reizen Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring