• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

ANVR Congres 2012: Van technologie naar informatie, wie pakt die kansen in de reisbranche?

16 november 2012 door Sasja Winters

Het gaat niet om technologie, het gaat om informatie. Deze informatie moet beschikbaar en toegankelijk zijn voor consumenten in alle kanalen. Ibrahim Ibrahim gaf veel mooie voorbeelden hiervan uit de retail tijdens zijn presentatie op het ANVR congres 2012 in Istanbul. Hieronder een aantal punten uit zijn presentatie, aangevuld met de toepasbaarheid voor de Reissector.

A-commerce

Het gaat niet om de discussie on- of offline. De consument kiest het kanaal dat bij hem/haar past op het moment van behoefte. Hoe kan het bedrijf haar consumenten bereiken als onderdeel van hun leven? Een mooi voorbeeld hiervan is de Bakertweet. De BakerTweet gadget voor bakkers geeft bakkers de mogelijkheid om de wereld onmiddellijk op de hoogte te brengen als er verse producten  uit de oven komen.

Stel je nou eens voor dat airlines en/of touroperators dit gaan doen voor vluchten en reizen die binnen 24 uur “verlopen”? Dan gaat het begrip Last minute echt geladen worden. Welke reisorganisatie gaat de uitdaging aan om reizen aan te bieden die binnen 24 uur geboekt moeten worden, omdat ze anders bederfelijke waar zijn?

Ritual-tainment

Zorg ervoor dat je een storyowner wordt i.p.v. een productowner. De H&M home collection is een mooi voorbeeld hiervan. Je ziet totale inrichting, waarvan de losse onderdelen direct online bestelbaar zijn. Ikea heeft dit concept van inrichting al heel lang offline beschikbaar in haar Ikea gids. Consumenten verheugen zich erop om deze gids te ontvangen, te lezen en heel lang te bewaren.

Stel je nou eens voor dat een reisorganisatie haar website en reisgidsen zo inrichten dat de consument in een aantal clicks haar eigen voorkeuren kan samenstellen. Reisorganisaties kunnen dan de focus leggen op de beleving van de reis en de consument kan de voor haar noodzakelijk onderdelen boeken afhankelijk van haar reisbudget (vliegtickets, transfers, hotels, excursies, etc).  Als dit zowel offline als online overzichtelijk en toegankelijk wordt ingericht, zal de consument vaak terugkomen en verhoogt dat de conversie.

Hybrid spaces

Consumenten winkelen rondom hun behoeften. In Londen zijn er winkels met verschillende retail- en horecaconcepten in 1 ruimte. In Nederland zijn hier zeker ook mogelijkheden voor in de grote steden, waar reiswinkels worden gecombineerd met andere retail en horeca.

Denk hierbij aan het Travel Experience Center een mini vakantiebeurs gecombineerd met andere retail en horeca. Een andere mogelijkheid is om tijdens grote events een container met een reiswinkel/beleving neer te zetten geheel ingericht op de aanwezige doelgroep tijdens het event.

Tijdens het TravelNext Congres op 29 november ga ik onder andere nog dieper in op de interessante visie van Ibrahim Ibrahim en wat dat betekent voor onze branche. Kom naar mijn inspiratiesessie om 15.30 uur, we hebben dan ook genoeg tijd om hierover eens goed in discussie te gaan met elkaar. 

Afbeelding: Heathbrandon (cc)

Gerelateerde Berichten

  • ANVR Congres 2012: Think Digital, deliver analog

    Versnelling en verandering zijn kenmerkende ontwikkelingen voor de reisbranche in de afgelopen jaren. De online…

  • ANVR Congres 2012 | Focus op interactie

    Het centrale onderwerp dit jaar op het ANVR Congres is interactie. Interactie met de klant…

  • De nieuwe wondere wereld van marketing, technologie en strategie in travel - Niki van Wijk

    Welkom in de wondere wereld van marketingstrategie. Technologie heeft marketing en toerisme getransformeerd naar een…

Categorie: Customer service, E-commerce Tags: ANVR Congres 2012, Ibrahim Ibrahim, informatie, kansen, technologie, Travel 2.0

Over Sasja Winters

Sasja Winters werkt als Senior Sectormanager Zakelijke Dienstverlening voor ING. Zij spreekt dagelijks met belangrijke en onderscheidende spelers die in de reis-, online- en kennisintensieve sectoren actief zijn. Aan de hand van deze gesprekken en de kennis beschikbaar bij het ING economisch bureau, brengt zij sectorvisies uit. Zij heeft in 2009 de belangrijkste trends voor de Reissector vastgelegd in de “ Hoe reizen wij verder?” publicaties. In 2010 zijn er visies uitgebracht over de mogelijkheden van sociale media kanalen voor de hotellerie en zakelijke dienstverlening. In 2012 bracht zij #Travel2020 uit die in samenwerking met TravelNext gepresenteerd is. Zij wordt daarnaast veelal gevraagd als spreker tijdens congressen en ondernemersbijeenkomsten.

Lees Interacties

Reacties

  1. Peter Buis zegt

    16 november 2012 om 20:02

    Dit is een pakkende samenvatting, dank je wel Sasja.

    Deze crisis biedt kansen omdat de consument bereid is gedrag en gewoonten te veranderen, als nooit te voren. Maar dan moet je als speler er wel invulling aan geven!

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie instagram mobiel hotels Social Media KLM Booking.com TripAdvisor reizen Airbnb Expedia Vakantiebeurs onderzoek Google NHTV Facebook TUI reviews destinatiemarketing travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring