Het coronavirus raakt ons allemaal. Zeker de reisbranche wordt niet gespaard. Boekingen lopen terug, online bezoeken blijven uit. Goed in contact blijven met je klanten is essentieel. Maar hoe blijf je in tijden van crisis goed communiceren? Wat deel je wel en wat deel je niet? We geven je 7 tips om met een heldere…Lees meer
Customer service
Emirates lanceert als eerste web virtual reality technologie
Emirates introduceert een online 3D vliegtuigmodel en is daarmee de eerste airline die web virtual reality (VR) technologie heeft gelanceerd op haar eigen digitale platform. Het 3D model is een 360 graden visualisatie van het interieur van de Emirates A380 en geeft reizigers de kans om voorafgaand aan de vlucht al een kijkje te nemen…Lees meer
Welke Nederlandse reismerken scoren het best op social media?
Het zomerseizoen is ten einde dus het is tijd voor de tweede editie van de Social Travel Top 30. Buzzcapture heeft onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode juli tot en met september het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. Sinds de eerste editie is er uitgebreid naar zestig merken die worden gemonitord. Hoeveel…Lees meer
Welke budgetmaatschappijen leveren de beste service volgens social media?
De zomer is weer voorbij en veel Nederlanders hebben genoten van een vakantie in het buitenland. Favoriet vervoermiddel is het vliegtuig, het liefst zo goedkoop mogelijk. Budgetmaatschappijen zijn ongekend populair, maar zijn deze ook beter op het gebied van service? Uit de gegevens van de Brand Monitor van Buzzcapture blijkt dat passagiers niet altijd even tevreden…Lees meer
Uitkomst design sprint TUI, Transavia & studenten ‘wachten aan de gate’ opgevolgd door Schiphol
Op 21 augustus begonnen TUI en Transavia met een vijfdaagse Design Sprint om het winnende concept van de Reiswerk Studenten Challenge, naar het volgende niveau te brengen. Dit gebeurt door het concept specifieker te maken, een MVP (Minimal Viable Product) te ontwikkelen en het valideren van het prototype met reizigers in een week. Dit project…Lees meer
Interview: Open deuren en clichés waar Baja Bikes wereldwijd succes mee boekt en verder groeit
Baja Bikes verkoopt inmiddels fietstours & fietshuur in meer dan 80 steden wereldwijd. In het groeiende oerwoud aan boekingsportals en online excursie-aanbieders, is Baja Bikes de enige wereldwijd actieve specialist op het gebied van fietstours en fietshuur die zelf zijn gidsen kent en weet welke kleur de fietsen hebben. Kwaliteit moet je in eigen hand…Lees meer
Het Vakantiepark van de Toekomst: Trends, ontwikkelingen én 5 learnings voor travel marketeers
De Vakdag “Het Vakantiepark van de Toekomst” vond 8 juni plaats in De Efteling. Tijdens deze eerste editie van dit evenement kwamen de trends en ontwikkelingen in de vakantieparken en leisure branche uitgebreid voorbij. Het bleek een inspirerende dag vorige week donderdag. In het Efteling Theater lieten bijna 400 ondernemers en marketeers zich bijpraten over…Lees meer
Een disruptieve boekingsflow voor baby-boomers, ondertussen in de USA
De reiswereld focust op millennials. En hoewel de reiswereld zich door de inzet van onder andere nieuwe technologie opmaakt voor de grote aantallen millennial reizigers, is er voor de grote groep boomers nog steeds veel te winnen; het vereenvoudigen van technologie. Hoe kunnen we traveltrends (en de daarbij behorende boekingsflow) van millennials toegankelijk maken voor…Lees meer
TravelNieuws: TravelBird lanceert nieuwe features in app met proactieve benadering
In april lanceerde TravelBird al artificial intelligence op hun klantenservice om hun vakantieadviseurs te ondersteunen. Nu heeft de organisatie geïnvesteerd in een aantal nieuwe features van de app die de reiziger proactief helpt op beslismomenten tijdens de customer journey. Het moment van inchecken, wat te doen bij verloren bagage, waar een huurauto te vinden is…Lees meer
Save the date: Het Vakantiepark van de Toekomst
Ondernemers en marketeers in de reisbranche opgelet: Op donderdag 8 juni vindt de Vakdag Het Vakantiepark van de Toekomst plaats in De Efteling, Kaatsheuvel. De traditionele camping verdwijnt en transformeert naar een vakantiepark. Luxe, avontuur en beleving: de vakantieganger is bereid meer te betalen en wil steeds meer verrast worden. Dit biedt nieuwe uitdagingen en…Lees meer