Booking.com heeft een nieuwe stap gezet om reizigers te bereiken waar hun reisplanning steeds vaker begint: op sociale media. Het bedrijf heeft een nieuwe samenwerking gelanceerd die het Amerikaanse TikTok-gebruikers mogelijk maakt om hotels direct vanuit de populaire TikTok-app te boeken.
Deze innovatieve functie stelt TikTok-gebruikers in staat om hotels te ontdekken en te boeken op een meer geïntegreerde manier. Wanneer een TikTok-creator een video over een hotel plaatst, kunnen geïnteresseerde gebruikers nu simpelweg op de locatiepin klikken. Deze actie leidt hen naar een speciale pagina van het hotel, waar ze gedetailleerde informatie vinden, zoals foto’s, beschikbare kamertypes, beoordelingen van andere reizigers, recensies en actuele prijzen.
Mobiele website
Zodra een gebruiker een keuze heeft gemaakt, wordt deze doorverwezen naar de mobiele website van Booking.com om de reservering moeiteloos af te ronden. Deze directe boekingsmogelijkheid via TikTok is tevens beschikbaar wanneer gebruikers zelfstandig naar een specifiek hotel zoeken binnen de app.
TikTok Go
Naast de directe boekingsfunctie neemt Booking.com ook deel aan TikTok Go in de Verenigde Staten, Japan en Indonesië. Dit initiatief helpt hotels om in contact te komen met influencers, die op hun beurt commissies ontvangen door de accommodaties te taggen in hun content.
Op dit moment is de mogelijkheid om hotels direct via TikTok te boeken alleen beschikbaar in de Verenigde Staten.