In het kader van haar recovery-strategie voor het incoming-toerisme zet de Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) gericht in op digitale tools die een intensieve communicatie met de klant ondersteunen. De focus ligt daarbij op brand awareness en inspiratie. Welke vorm de communicatie met de klant ook aanneemt – van empathiecampagnes tijdens de lockdowns in internationale…Lees meer
Trends
Digitale transformatie Sunweb wordt nog verder voortgezet
Reisorganisatie Sunweb Group heeft Roel Wessels (37) per 1 februari 2021 aangesteld als Director Intelligence. Vanuit deze nieuw gecreëerde functie zal Wessels een belangrijke bijdrage leveren aan de transformatie van Sunweb Group naar een data-driven organisatie waarbij de klant nog sterker dan voorheen centraal komt te staan. Wessels was hiervoor Director Data & Insights bij…Lees meer
Schiphol start proef met zelfrijdende bagagetrekker
Op Schiphol is een proef gestart met een autonome bagagetrekker die bagage naar het vliegtuig op het platform gaat brengen. De proef heeft als doel te leren of deze techniek veilig en efficiënt is en hoe zelfrijdende voertuigen te integreren zijn met het andere verkeer op de luchthaven. De proef, die duurt tot het eind…Lees meer
Legoblokjes en de toekomst onderwijs in Toerisme
Door: Marenna van Reijsen (Breda University of Applied Sciences) Heb jij ook weleens getwijfeld bij het kopen van speelgoed als Lego tussen die prachtige brandweerauto of stoere ninja’s, al kant en klaar in de Legodoos. Inclusief een handleiding die steen voor steen beschreef hoe te ‘bouwen’. Of kocht je een bak legosteentjes? Kleurrijke legosteentjes die…Lees meer
Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
De organisatie van het Travel Congress kijkt zeer tevreden terug op de derde editie van het event dat dit jaar in verband met de maatregelen rondom het coronavirus digitaal werd georganiseerd. Geïnteresseerden konden gratis meekijken en vragen stellen. De organisatie laat weten dat er ruim 4.400 kijkers waren, waar vorig jaar ruim 300 mensen het…Lees meer
RED Online Marketing genomineerd voor Microsoft Advertising Partner Awards
RED Online Marketing is met het platform Comeback Marketing ​genomineerd voor de Microsoft Advertising Partner Awards​ in de categorie: Community Response Awards. Met de Microsoft Advertising Awards worden de partners van Microsoft door heel Europa beloond voor het werk dat zij hebben verricht in het afgelopen jaar. RED Online Marketing werkt uitsluitend voor klanten in…Lees meer
Delta Air Lines kondigt nieuwe generatie wifi aan boord aan
Delta kondigt aan nog dit jaar supersnelle en gratis wifi in te voeren. Een grote stap op weg naar een gepersonaliseerde vliegervaring, kernpunt van Delta’s visie op de toekomst van het reizen. De huidige coronacrisis weerhoudt Delta niet van het blijven werken aan innovatieve technologieën. Al langer vindt Delta dat wifi aan boord gratis zou…Lees meer
Interview Lieke Lamb: Wat doet deze crisis voor het imago van de reisbranche?
Negatieve reisadviezen, afgeraden vakanties, angst, vakantieschaamte, noem maar op; het imago van de reisbranche heeft een flinke deuk opgelopen. TravelNext sprak met Lieke Lamb (FutureExpertiseCenter.Com). Nu is er vakantieschaamte, maar hiervoor was er vliegschaamte. Heeft de reisbranche altijd al moeten vechten voor een positief imago? “Mensen worden steeds meer bewust wat vliegen doet voor het…Lees meer
Virtueel Travel Congress 2021: De nieuwe werkelijkheid
Donderdag 14 januari is het zover; de volledig digitale editie van het Travel Congress 2021! Sprekers van binnen en buiten de reisbranche delen in diverse talkshows en keynotes hun aanpak en innovatieve concepten op het gebied van marketing & communicatie, strategie, human capital en duurzaamheid. De nieuwe werkelijkheid Op dit moment leven we in een…Lees meer
Onderzoek Transavia: Nederlander snakt naar het maken van nieuwe reizen
De Nederlander snakt komend jaar naar omhelzingen én reizen, blijkt uit onderzoek van Transavia en Dynata. De behoefte om erop uit te gaan na vele maanden met restricties is heel groot. De reisintenties van de Nederlander werden getoetst bij een groep van ruim 1.000 personen, uitgevoerd door Dynata in samenwerking met Transavia. De groep werd…Lees meer