Een beetje begrip tonen voor elkaar kost tijd. Naar elkaar luisteren, elkaar opmerken, een geste doen maakt het verschil om de beste versie van jezelf te zijn. Dit is hoe Hyatt als hotelketen naar de wereld kijkt, maar ook naar loyalty. Een kijkje in een loyaltyprogramma waarvan zowel hospitality als travel kan leren; het connecten van mensen, plaatsen en belevingen in het hart van je eigen wereld.

Liefde is de basis van loyalty

World of Hyatt, zo heet het nieuwe platform dat vanaf morgen gebruikt wordt. Het is een platform van de so-called ‘little understanding’. Oftewel, connecten op een dieper niveau, waaruit loyalty kan bloeien. Met World of Hyatt laat de hotelketen zien waar zij voor staan, het loyaltyplatform is als het ware gebouwd om de missie van de hotelketen: zorgen voor mensen zodat zij de beste versie van zichzelf kunnen zijn. Commitment creëren en een stevige community van loyale mensen (reizigers) bouwen is het doel van het platform.

What the world needs now, is love, sweet love

Het anthem (zie header) van de campagne is het lied ”What the world needs now is love” gecovered door de voor een GRAMMY award genomineerde Andra Day. Ze werkte mee aan de campagne omdat ze hiermee hoopte dat mensen zich zouden realiseren dat als zij zouden luisteren naar anderen, zelf ook begrepen zouden worden. De video is opgenomen in Thailand, Marokko en Spanje.

Wat de wereld nu nodig heeft: daar kun je op inspelen

“We knew there was a great opportunity to not only craft something very honest, authentic and true to the Hyatt brand but also create something resonant at a time when the world really needs it,” zegt Tim Vaccarino, executive creative director. Kleine dingen kunnen grote impact hebben en het zijn de kleine dingen die het doen. Juist nu, juist op dit moment.

Voor de campagne wordt verspreid over 2017, gebruik gemaakt van content via allerlei kanalen: televisie, digitale (streaming) kanalen, sociale kanalen, out-of home, in hotels, print uitingen en events.

Gepersonaliseerde experiences tussen mensen dienen ter promotie van wederzijds begrip via reizen. De experiences zijn de basis van het samenbrengen van de community om van elkaar te leren, met elkaar te connecten en de diversiteit aan culturen te vieren. Hiervoor wordt samengewerkt met AFAR, een organisatie die zich focust op de boodschap dat reizen wederzijds begrip bevordert. Daarmee kan Hyatt, los van de hotelverblijven, mensen ook op ander3 niveaus connecten. Het is een move die enigszins in het licht van Airbnb bekeken kan worden; een networked organisatie waarbij het succes is gebaseerd op het ontmoeten van nieuwe mensen.

Kansen creëren: jongeren als ambassadeurs

Samen met partners heeft Hyatt daarnaast een transformational learning programma ontwikkeld. Studenten die – om allerlei redenen – niet in staat zijn om te reizen krijgen nu de kans op een life changing experience om de wereld waarin zij leven beter te begrijpen.

In Chicago wordt er op dit moment geparticipeerd met een 4-6 maanden durend curriculum dat studenten leert om obstakels te overkomen, een goed en verantwoordelijk leven te leiden en dit terug te geven aan anderen. Aan het einde volgt een tiendaagse reis naar Costa Rica, waar studenten de cultuur van het land kunnen ontdekken maar ook leiderschapsskills kunnen trainen. Bij terugkomst is het de bedoeling dat de studenten hun kennis gebruiken binnen hun school en communities. Als het ware zijn zij dus een ambassadeur voor een betere wereld via Hyatt.

Persona’s in het loyalty programma

In het nieuwe programma zijn er drie personages opgenomen en daarbij ook meer mogelijkheden om loyalty punten te verdienen. De discoverist, explorist en globalist moeten de members onder verdelen in de wijze waarop zij reizen en hun wereld vergroten. Vervolgens kunnen er gepaste rewards gekozen worden, die passen bij hun manier van de wereld ontdekken (hun persona).

Ook de Hyatt familie heeft een bijzondere rol op het platform. Zo zijn collega’s van over de hele wereld gevraagd om hun verhaal te delen.