• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Herstel zakelijke reisbranche zet door, wie gaat daarvan profiteren?

29 mei 2011 door Sasja Winters

Net als in de particuliere reiswereld is de distributieketen van de zakelijke reisbranche wezenlijk veranderd de afgelopen jaren. De zakelijke reiziger is niet meer alleen op de Travel Management Company (TMC) of de Reisagent aangewezen om zijn zakelijke reizen in goede banen te leiden. De aanbieders van vervoer en verblijf weten de zakelijke reiziger steeds meer direct te benaderen. De recessie heeft dit verder versterkt. Grote aanbieders van vervoer en verblijf zijn hun klantsegmenten steeds meer aan het uitbreiden naar MKB bedrijven om hiermee de afhankelijkheid van TMC’s en Coporate bedrijven te beperken.

Daarnaast zijn de spelers in de reisbranche de afgelopen 7 jaar als gevolg van fusies en overnames veranderd. Het is ook duidelijk dat het zakelijke reisvolume niet meer verder groeit in Nederland. Het lijkt een stagnerende business, die onder een aantal grote TMC’s verdeeld moet worden. Die dan ook weer rekening moeten houden met de nieuwkomers (o.a. online travel agents) en de steeds sterkere concurrentie van de vervoerders en hotelketens.

Voor TMC’s is het de uitdaging om relevantie terug te winnen. Hiervoor moeten ze terug naar de zakenreiziger en verbinding met hen maken. Om dit te realiseren zullen zij de klantsegmenten en het reisgedrag van de reizigersgroepen goed moeten begrijpen. Zij hebben net als de reisorganisaties in de particuliere reiswereld 3 duidelijke functies die zij goed moeten uitvoeren om relevant te blijven: adviseur, intermediair en zekerheidsverschaffer.

Dit – en meer – in de publicatie “Zakelijke reiziger vraagt om verandering aanbod”. Te verkrijgen via:
http://www.ing.nl/businessbanking/sectoren/leisure/index.aspx

Gerelateerde Berichten

  • Zakelijke reiziger gaat voor snelheid en prijs

    Een ruime meerheid van de zakelijke reizigers kiest bij een buitenlandse zakenreis voor snelheid en…

  • Daling vakanties zet reisbranche verder onder druk

    De reisbranche maakt moeilijke tijden door. Consumenten regelen hun vakantie steeds vaker buiten de traditionele…

  • Zakelijke reiziger is eigenwijs

    Tijdens de M!CE & Business Travel Fair vorige week donderdag werden Daan Lenderink (Schiphol Travel…

Categorie: E-commerce

Over Sasja Winters

Sasja Winters werkt als Senior Sectormanager Zakelijke Dienstverlening voor ING. Zij spreekt dagelijks met belangrijke en onderscheidende spelers die in de reis-, online- en kennisintensieve sectoren actief zijn. Aan de hand van deze gesprekken en de kennis beschikbaar bij het ING economisch bureau, brengt zij sectorvisies uit. Zij heeft in 2009 de belangrijkste trends voor de Reissector vastgelegd in de “ Hoe reizen wij verder?” publicaties. In 2010 zijn er visies uitgebracht over de mogelijkheden van sociale media kanalen voor de hotellerie en zakelijke dienstverlening. In 2012 bracht zij #Travel2020 uit die in samenwerking met TravelNext gepresenteerd is. Zij wordt daarnaast veelal gevraagd als spreker tijdens congressen en ondernemersbijeenkomsten.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels Vakantiebeurs reviews TripAdvisor TUI instagram Facebook KLM destinatiemarketing reizen NHTV onderzoek technologie Booking.com Google Expedia Airbnb mobiel Social Media travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring