Wat verstaan we onder de millennial reiziger? Hoe bereik je deze doelgroep en hoe bind je ze aan jouw merk? Op deze en meer vragen is Carl Michel van Generator Hostels ingegaan gedurende zijn inspirerende panel op #etravel15. Momenteel is het merk Generator Hostels gevestigd op 11 locaties in Europa en er zijn ook plannen om uit te breiden naar Noord-Amerika. In 2016 wil Generator ook een hostel in Amsterdam Oosterpark openen. De hostels zijn veilig, bieden een centrale ligging en bieden een trendy design. Tot de centrale doelgroep behoren tech savvy millennials die meer en meer voor hun geld eisen.

De oude ontmoet de nieuwe marketingwereld

In de oude marketingwereld waren doelgroepen eenvoudig te benaderen. Pers, radio en televisie waren kanalen die bedrijven veelal hebben ingezet. En zo was marketing gekenmerkt door eenrichtingsverkeer. Dat is inmiddels veranderd in de nieuwe marketingwereld. Zo zijn social media, blogs, video’s en foto’s kenmerkend voor tweerichtingsverkeer en het tijdperk van de millennials, zoals ook terug te zien in onderstaande afbeelding.

image

‘New marketing’ is any marketing tactic that relies on earning people’s interest instead of buying it. (Source: Voltier Digital)

Wie zijn nu toch de millennial reizigers?

Ze zijn geboren na 1980, hebben angst om niet online connected te zijn, willen graag geïnspireerd worden door hun vrienden. Ze zijn op zoek naar de ultieme beleving, hebben hun eigen mening en zoeken de interactie op met brands.

Content is King, Community is Queen

Millennial reizigers kunnen voor een hoog viraal effect voor je merk zorgen. Relevante content is essentieel voor deze doelgroep. Irritante en niet gepersonaliseerde aanbiedingen zijn dodelijk. Vermaak de doelgroep, verras de doelgroep en reageer snel. Vroeger liep de General Manager van Generator Hostels rond door het hostel om te kijken of de gasten zich goed vermaakten, nu zit hij voornamelijk ook aan een scherm gekluisterd en volgt de conversatie over zijn hostel online en speelt hierop pro-actief in. Dus investeer in je community!

Win bloggers voor je merk

Generator investeert ook in bloggers. Carl geeft aan dat het enorm belangrijk is om de relatie aan te gaan met bloggers en deze ook te onderhouden. Dit levert ook mooie publiciteit op. Hier een aantal voorbeelden van exposure: Yinn & Yang, Urban Junkies, the Travel Hack.

Een randopmerking van Carl: Voordat je return on investment uit bloggen kunt verwachten, duurt het wel een poosje. Dus blijft vasthoudend!

Zorg voor de sociale ontmoetingsplek

Naast social media heeft Generator Photo Booth geïntegreerd in hun hostels om de belevenis naar the next level te tillen. Hier kunnen bezoekers hun eigen foto’s/content delen.

De gedifferentieerde unique experience en de hostels als sociale ontmoetingsplek vormen samen de ‘core’ visie van Generator Hostels om in te spelen op de millennial reizigers.

Key lessons learned

  • Veel switchen van verschillende devices. Wees consequent in je marketing-boodschap.
  • Zie gasten als jouw toekomstige marketing afdeling of als potentiële ambassadeurs voor je merk. Koester hen. Geef hun eenvoudige/grappige beloningen die verder gaan dan alleen maar het verzamelen van punten en loyalty.
  • Zorg ervoor dat alle content gedeeld kan worden. Faciliteer conversaties door gebruik te maken van een relevante hashtag (bijvoorbeeld GenLove).
  • Kijk kritisch naar je content en houd deze up-to-date – de gemiddelde gebruiker checkt 150 keer per dag zijn mobiel.
  • Gebruik de lokale taal gedurende het boekingsproces.

Was je erbij? Wat vond je van het panel van Carl? Hoe ervaar jij jouw millennial reizigers?