• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Het nieuwe tijdperk van de millennial reizigers #etravel15

16 juni 2015 door Alexander Lamprecht

Wat verstaan we onder de millennial reiziger? Hoe bereik je deze doelgroep en hoe bind je ze aan jouw merk? Op deze en meer vragen is Carl Michel van Generator Hostels ingegaan gedurende zijn inspirerende panel op #etravel15. Momenteel is het merk Generator Hostels gevestigd op 11 locaties in Europa en er zijn ook plannen om uit te breiden naar Noord-Amerika. In 2016 wil Generator ook een hostel in Amsterdam Oosterpark openen. De hostels zijn veilig, bieden een centrale ligging en bieden een trendy design. Tot de centrale doelgroep behoren tech savvy millennials die meer en meer voor hun geld eisen.

De oude ontmoet de nieuwe marketingwereld

In de oude marketingwereld waren doelgroepen eenvoudig te benaderen. Pers, radio en televisie waren kanalen die bedrijven veelal hebben ingezet. En zo was marketing gekenmerkt door eenrichtingsverkeer. Dat is inmiddels veranderd in de nieuwe marketingwereld. Zo zijn social media, blogs, video’s en foto’s kenmerkend voor tweerichtingsverkeer en het tijdperk van de millennials, zoals ook terug te zien in onderstaande afbeelding.

image

‘New marketing’ is any marketing tactic that relies on earning people’s interest instead of buying it. (Source: Voltier Digital)

Wie zijn nu toch de millennial reizigers?

Ze zijn geboren na 1980, hebben angst om niet online connected te zijn, willen graag geïnspireerd worden door hun vrienden. Ze zijn op zoek naar de ultieme beleving, hebben hun eigen mening en zoeken de interactie op met brands.

Content is King, Community is Queen

Millennial reizigers kunnen voor een hoog viraal effect voor je merk zorgen. Relevante content is essentieel voor deze doelgroep. Irritante en niet gepersonaliseerde aanbiedingen zijn dodelijk. Vermaak de doelgroep, verras de doelgroep en reageer snel. Vroeger liep de General Manager van Generator Hostels rond door het hostel om te kijken of de gasten zich goed vermaakten, nu zit hij voornamelijk ook aan een scherm gekluisterd en volgt de conversatie over zijn hostel online en speelt hierop pro-actief in. Dus investeer in je community!

Win bloggers voor je merk

Generator investeert ook in bloggers. Carl geeft aan dat het enorm belangrijk is om de relatie aan te gaan met bloggers en deze ook te onderhouden. Dit levert ook mooie publiciteit op. Hier een aantal voorbeelden van exposure: Yinn & Yang, Urban Junkies, the Travel Hack.

Een randopmerking van Carl: Voordat je return on investment uit bloggen kunt verwachten, duurt het wel een poosje. Dus blijft vasthoudend!

Zorg voor de sociale ontmoetingsplek

Naast social media heeft Generator Photo Booth geïntegreerd in hun hostels om de belevenis naar the next level te tillen. Hier kunnen bezoekers hun eigen foto’s/content delen.

De gedifferentieerde unique experience en de hostels als sociale ontmoetingsplek vormen samen de ‘core’ visie van Generator Hostels om in te spelen op de millennial reizigers.

Key lessons learned

  • Veel switchen van verschillende devices. Wees consequent in je marketing-boodschap.
  • Zie gasten als jouw toekomstige marketing afdeling of als potentiële ambassadeurs voor je merk. Koester hen. Geef hun eenvoudige/grappige beloningen die verder gaan dan alleen maar het verzamelen van punten en loyalty.
  • Zorg ervoor dat alle content gedeeld kan worden. Faciliteer conversaties door gebruik te maken van een relevante hashtag (bijvoorbeeld GenLove).
  • Kijk kritisch naar je content en houd deze up-to-date – de gemiddelde gebruiker checkt 150 keer per dag zijn mobiel.
  • Gebruik de lokale taal gedurende het boekingsproces.

Was je erbij? Wat vond je van het panel van Carl? Hoe ervaar jij jouw millennial reizigers? 

Gerelateerde Berichten

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • De mediabehoeften van reizende millennials volgens jongerenplatforms Concentrate en Wander

    Millennials vormen een groeiende doelgroep voor travel organisaties, met een totaal eigen handleiding. Jongeren zijn…

Categorie: Online PR en branding, Travel Events Tags: de nieuwe reiziger, Emerce Etravel, generator hostels, millennial reiziger, millennials, Social Media, travel blogging

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel Social Media onderzoek Expedia reviews Vakantiebeurs Facebook destinatiemarketing technologie TUI Airbnb Google TripAdvisor NHTV reizen KLM instagram Booking.com hotels mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext