• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Online Analytics Maturity Model

2 juni 2010 door Martin van Kranenburg

Stéphane Hamel van Immeria heeft meer dan twintig jaar ervaring in het ontwerpen, analyseren van websites en optimaliseren van online business.

Voordat hij zijn model toelicht gaat hij dieper in op de succesfactoren ”What is the difference between succes or failure”. Succes gaat verder dan het verlagen van de kosten en het verhogen van de omzet. Het gaat ook om “customer satisfaction, ethics, environment, employees en innovation”. Ook deze zaken zal je moeten analyseren, meenemen in je totale Analytics Model. Hier zie je meteen ook de actuele wens van veel ondernemers om de impact van social media te meten.

Het leuke aan het verhaal van Stéphane is dat hij Webanalyse meteen breder trekt. Het uit de IT hoek haalt. Bij webanalyse staan de mensen, processen en de technologie centraal. Het gaat niet om de tools maar vooraf de doelen helder te omschrijven. Goed nadenken wat je wilt meten en met welk doel.

In zijn Analytics Maturity Model staan de volgende elementen centraal.
1. Management, Governance and Adoption
2. Objectives definition
3. Scoping
4. The analytics team & expertise
5. Continuous improvement process & analysis methodology
6. Tools, technology & data integration

Wil je hier meer over weten doe dan mee met deze test die hij online heeft gezet.

Gerelateerde Berichten

  • Nederlanders vaker en langer online (STIR)

    Het aantal internetters is in Nederland in 2007 gestegen tot meer dan 11 miljoen mensen.…

  • D-reizen gaat reisbureaus sluiten wegens fusie en online focus

    D-reizen gaat fysieke reisbureaus sluiten om overeind te kunnen blijven. Door de fusie met VakantieXperts…

  • [Advertorial] Webanalytics Congres 2014

    Bedrijven beschikken over bergen on- en offline data die inzicht kunnen geven in hun klanten.…

Categorie: E-commerce, Webanalytics Tags: Online Analytics Maturity Model

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Web Analytics congres 2010 – een overzicht | Traffic4u - Online marketing weblog schreef:
    4 juni 2010 om 13:45

    […] Online Analytics Maturity Model […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM reizen instagram Vakantiebeurs TripAdvisor technologie NHTV reviews destinatiemarketing hotels Google Social Media Booking.com travel Expedia Facebook onderzoek mobiel Airbnb TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring