• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

TravelNieuws: Skyscanner head-first in groepsgesprek reis boeken met Skype bot

4 augustus 2016 door Lobke Elbers

Personal assistants die we via onze telefoon binnen handbereik hebben, reiszoekbots en andere artificial intelligence ontwikkelingen zijn een aanvulling op travel technologie. Hoewel veel producten wellicht nog in beta fase zijn, kunnen we tegelijkertijd met zekerheid spreken dat A.I. zal blijven.

Leren kennen van de business

Deze oplossingen laten werken binnen een industrie als de reisbranche, is niet per definitie simpel. Want voordat een dergelijke tool gebruikt of geïmplementeerd kan worden, moet het ontwikkeld worden en zelf ‘leren hoe de business werkt’. Zoals, gedragspatronen kennen en herkennen en daarvoor veel testfases doorlopen. Daarnaast moet het in de eindfase op de markt gebracht worden als een stabiel, zeker en betrouwbaar product, dat kritisch is en zelflerend. De recente groei van A.I. in de reiswereld heeft voor een groot deel te maken met de evoluerende technologie.

A.I. zou een onafhankelijke en rationele travel agent moeten creëren, die in staat is zijn eigen beslissingen te nemen. En volgens Travel Weekly gaat dat ook nog wel even duren. Zo zegt senior technology & corporate travel analyst Norm Rose van Phocuswright, dat op dit moment, de artificial intelligence in de reisindustrie, een representatie is van hoe ons brein werkt. Oftewel, een automatisch proces dat handelingen uitvoert volgens de wijze waarop de mens denkt.

A.I. met een menselijk gesprek

Diverse bedrijven in de reiswereld zijn al aan de slag met A.I. Gebruikers downloaden apps en communiceren met het bedrijf in een chat-omgeving. Een chatbot maakt daarbij bijvoorbeeld gebruik van informatie van eerdere reizen en helpen de data van bijvoorbeeld vluchten snel duidelijk en overzichtelijk weer te kunnen geven. Natuurlijk is het doel van deze ontwikkeling dat het voor de reiziger makkelijker en sneller moet zijn om een reis (vlucht, hotel, vervoer) te boeken, maar vaak blijft het in de reisbranche toch human-assisted artificial intelligence.

Skyscanner head-first erin?

Skyscanner kijkt altijd naar nieuwe en innovatieve mogelijkheden om reizen te zoeken. De nieuwste reisbot voor groepsgesprekken in Skype is hiervan een goed voorbeeld. Met de toevoeging van de chatbot in Skype heeft Skyscanner zichzelf verder gepositioneerd als pionier in de reisindustrie als het gaat om bots en ‘conversational search’.

Skype-BotSkype---Groepschat-1

 

Skype---Groepschat-2

Skyscanner lanceerde eerder dit jaar al de Facebook Messenger bot en integreerde spraakgestuurd zoeken naar vluchten in Alexa, Amazon’s cloud-based voice service.

Zodra A.I. zich verder ontwikkelt, voorspellen experts dat er een verhoogde mate van personalisering plaats kan vinden en tegelijkertijd een reductie van de verkoopperiode. Oftewel, sneller en efficiënter dus. De keuze van Skyscanner om ook met groepen een boekproces te vergemakkelijken is er een die het toestaat om met de bot te interacteren, net als met ander groepslid. Dit kan ook doorgetrokken worden naar bijvoorbeeld een groepsconversatie met collega’s en dus voor zakenreizen ook een optie. De bot komt op basis van de voorkeuren van de groepsleden met actuele prijzen en reisroutes terug, via een link waar direct geboekt kan worden.

David Low, head of bots & conversational search bij Skyscanner zegt dat het samenwerken met Skype aan een bot een logische stap was. ”Het is het grootste peer-to-peer communicatie platform ter wereld en het eerste messaging platform waar bots kunnen interacteren in een groepsgesprek”.

Gerelateerde Berichten

  • TravelNieuws: Skyscanner introduceert Facebook Messenger Bot

    Een gesprek voeren met bots, het lijkt de normaalste zaak van de wereld te gaan…

  • Skyscanner Hotels-app: hotels vergelijken, zoeken en boeken

    Na de Skyscanner Vluchten-app en Autoverhuur-app, is vandaag de Skyscanner Hotels-app geïntroduceerd voor iOS. TravelNext had…

  • Artificial intelligence in travel
    Artificial intelligence in travel; een gamechanger?

    Een redelijk nieuw fenomeen voor de komende jaren, artificial intelligence of kunstmatige intelligentie. Langzamerhand komen…

Categorie: E-commerce, Technologie Tags: Artificial intelligence, skyscanner

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Travel Trends in 2016: wat hebben we al gezien? | TravelNext schreef:
    9 augustus 2016 om 11:58

    […] sociale media kun je bovendien heel makkelijk als groep je trip boeken. Dat zien we nu ook al bij Skyscanner gebeuren. Door ideeën en plannen te delen, kunnen mensen samen een bestemming bepalen en […]

  2. iMessage kan weleens de doorbraak zijn voor travelmerken en mobiele klantcommunicatie | TravelNext schreef:
    16 september 2016 om 11:31

    […] Apple heeft niet aangekondigd plannen te hebben voor chatbots, waarbij mensen gebruik kunnen maken van interactieve services in de vorm van messaging om hen bijvoorbeeld bij te staan bij het boeken van een reis. Consumenten interacteren dan met de chatbots van reismerken om hun boeking te voltooien. Skyscanner lanceerde bijvoorbeeld onlangs een chatbot via Skype. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM mobiel instagram TUI NHTV technologie TripAdvisor Expedia hotels Google Booking.com travel Vakantiebeurs Facebook onderzoek destinatiemarketing reizen Airbnb Social Media reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring