• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Verslag PaxzExchange 2011 in Huizen

4 juli 2011 door Patrick Mulder

Afgelopen vrijdag, 1 juli 2011, was ik bij de PaxzExchange. De PaxzExchange wordt georganiseerd door reis-affiliate netwerk Paxz (Daisycon) en wil de informatie uitwisseling stimuleren tussen affiliates (publishers) en adverteerders.

Een korte impressie van deze inspirerende dag
Ik kwam in de middag aan en viel met mijn neus in de boter omdat de lunch aan de gang was. Overheerlijke broodjes, warm en koud beleg en zelfs wijn. Zo hoort een lunch te zijn! Snel even wat handjes schudden met o.a. Lisa Groenewegen van Daisycon en Christiaan Solcer van Midsol bv (bekend van oa. de kortingssite korting.com) en daarna de presentaties bijwonen.

Presentatie Sabine de Vos van De Jong Intra
Sabine, die ik al langer volgde op twittter, begon haar presentatie met een korte uitleg over De Jong Intra Vakanties. Best slim, omdat niet iedereen altijd weet wat een bedrijf precies doet. Dat bleek ook uit een commentaar van de zaal:

Jullie zijn toch van de busreizen?

Sabine kwam met interessante cijfers over de reisthema’s en de verdeling per leeftijd. Bruikbare informatie die affiliates goed kunnen inzetten om hun websites beter te targeten. Opvallend in haar presentatie waren deze punten:

  • Het redesign van de website zorgde in 10 weken voor een enorme omzetstijging.
  • Extra’s zijn makkelijk bij te boeken.
  • Veel 50+ mensen boeken online, vooral stedentrips en excursies en touringcar reizen. Het is nog lastig hier goede affiliates bij te vinden. Ik zie veel mogelijkheden om samen te werken met verkeersbureaus omdat deze veelal dezelfde doelgroep hebben.
  • De boekingen voor de wintersport beginnen nu alweer

Presentatie De Efteling
De Efteling was ook aanwezig en je kon goed merken dat zij net gestart waren met affiliate marketing. Ze geven een lage vergoeding op sales van €5 CPS. Bij een verkoop van 4 Efteling kaarten (al gauw €130 omzet) krijgt een affiliates dus slechts €5 vergoeding. De Efteling gaf aan het programma over 2 maanden te evalueren en dan wellichtandere vergoedingen te gaan inzetten. Opvallend was dat ze budget hadden gereserveerd voor affiliate marketing terwijl dat bij performance based campagnes niet nodig is: de kosten stijgen recht evenredig met de omzet.

De Efteling had goede cijfers voorbereid en veel park-informatie die affiliates kunnen gebruiken bij het plannen en uitvoeren van hun campagnes. Zo werd bekend dat de Efteling in 2010 4 miljoen bezoekers heeft gehad en dat ze 99% merkbekendheid hebben. Op de website www.efteling.com wordt het meest gezocht naar:

  • openingstijden (ik vind deze informatie wel slecht vindbaar vanaf de homepage)
  • noviteiten
  • overnachten

Presentatie Corendon
Daan van Luipen opende zijn presentatie heel 2.0 met een screenshot van zijn LinkedIn pagina.
Voor Corendon is de website heel belangrijk. Maar liefst 70% van de consumentenomzet komt via de website. Corendon werkt samen met alle grote affiliate netwerken (Trade Tracker, Daisycon en Zanox).

De vakantiebestemmingen gaan veel verder dan Turkije bleek:

  • Bulgarije
  • Griekenland
  • Marakko
  • Cyrpus
  • Egyypte
  • Tunesie
  • Macedonie
  • Frankrijk
  • Spanje (alleen Barcelona)
  • Israel
  • Duitsland

Een klant bezoekt gemiddeld 7 keer een site van Corendon voordat hij een boeking maakt. Daan gebruikt engagement mapping voor een eerlijke verdeling van de commissie tussen affiliate, adwords etc.

Presentaties downloaden
Lisa van Daisycon vertelde dat de presentaties binnenkort gedownload kunnen worden. De locatie is echter nog niet bekend.

Borrel!
Tijdens de borrel werden de goodie-bags uitgedeeld. Verschillende mensen hadden een reis-cheque gewonnen!

Helaas geen afbeeldingen in deze blogpost dit keer omdat het tijdelijk niet mogelijk was foto’s te uploaden. Ik heb ze daarom op mijn eigen blog geplaatst

Gerelateerde Berichten

  • TradeTravel 2011 gemist?

    Op donderdag 27 oktober jongstleden vond er in het FOX City reistheater de 1ste editie…

  • Travel 2011.be programma is bekend

    Na de succesvolle eerste editie vorig jaar kon een vervolg niet uitblijven... Travel 2011 heeft,…

  • Verslag Emerce eDay 2011 - Yelp

    "Meer onderwerpen van nu, minder van de toekomst". Met die woorden werd Emerce eDay 2011 geopend…

Categorie: Travel Events Tags: Paxz, Trends & Ontwikkelingen

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TUI mobiel instagram technologie Expedia TripAdvisor Airbnb reviews travel Social Media KLM Booking.com Google Vakantiebeurs reizen destinatiemarketing NHTV hotels onderzoek Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext