• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

10 randvoorwaarden voor succes om internet ingebed te krijgen in uw organisatie!

27 december 2007 door Martin van Kranenburg

Internet speelt een steeds belangrijkere rol in het oriëntatie- en aankoopproces van klanten. Maar waarom is de website van het ene bedrijf succesvoller dan de ander? Twee bedrijven die in dezelfde branche zitten, in dezelfde vijver vissen. Wat maakt nu het verschil? Als internet marketeer, weblogger en docent zie, ervaar en hoor je voldoende voorbeelden uit de praktijk. Tijd voor een persoonlijke Top 10:

1. Betrokkenheid van het management. Het vetgehalte van het paard wordt bepaald door het oog van de meester. Hoe vaak bezoekt het management de eigen website? Hoe nieuwsgierig zijn ze naar de website rapportage? En doen ze er ook wat mee?

2. Is er een “sense of urgency”. Er zijn nog veel traditionele bedrijven waar (nog) voldoende geld wordt verdiend in de huidige business. Er is geen drang om nu te investeren in online. Tot dat het te laat is uiteraard…….

3. Een heldere en eenduidige visie. Eén stem, één koers, één visie.

4. Investeer in goed gereedschap. Hoe eenvoudiger het content management systeem, statistiekprogramma of e-mailcampagne systeem  hoe leuker de mensen vinden die er dagelijks mee moeten werken. Indien systemen haperen of verouderen krijg je verzet. Maak het handig en leuk om mee te werken.

5. Voldoende financiële middelen.

6. Snelheid van handelen. Worden nieuwe ideeën snel doorgevoerd of moet het eerst door een reeks van commissies en ben je zo weer twee maanden verder.

7. Inzicht in wat er op de site gebeurt? Via webstatistieken en onderzoek hebben bedrijven die succes hebben met internet grip op wat er op de site gebeurt en ze leren hun klanten steeds beter kennen zodat ze haar klanten nog beter kunnen bedienen. Een dialoog, relatie aangaan met hun klanten.

8. Mensen maken het verschil. Heeft u de juiste mensen in huis met kennis van online marketing. Huur ook zo nu en dan een expert in om te bepalen of u op de juiste koers zit.

9. Reële en meetbare doelen waarop wekelijks, dagelijks op wordt bijgestuurd. Alleen dan kom je in het ritme van meten, weten en verbeteren. Zonder doel kan je ook niet scoren (Paul Arden).

10. Ga niet voor het gemiddelde, maar haal het maximale uit elke webpagina. Probeer je te onderscheiden. Er zijn al miljoenen webpagina’s die nergens toe leiden.

Gerelateerde Berichten

  • KRAS: De senior traveler en het online zoek- en boekgedrag

    ''Senioren van nu'' kunnen hun weg op het internet steeds beter vinden. Ze luisteren naar…

  • CheapTickets.nl vernieuwt website om marktleiderschap te behouden

    Onlangs lanceerde CheapTickets.nl een vernieuwde website. Het redesign was een proces dat veel verder ging dan het…

  • In 1 dag meer rendement uit je website halen?

    Waarom heeft Amazon een conversieratio van meer dan 50 producten per 100 bezoekers, en moet…

Categorie: E-commerce, Usability & design Tags: 10 randvoorwaarden internetsucces, internet inbedden in organisatie

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews technologie Booking.com reizen destinatiemarketing instagram mobiel Social Media KLM travel Vakantiebeurs Google Facebook onderzoek Expedia NHTV Airbnb TripAdvisor TUI hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext