• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

10 tips van Seth Godin: how to create a great website

9 juni 2008 door Martin van Kranenburg

Bloggen en het geven van online marketing tips is vaste kost voor een van de beste marketeers van dit moment; Seth Godin. Hij komt met een Top10 (doet het altijd goed) hoe je tot een goede website komt. Vooral erg opvallend en waar is dat de beste websites ooit bedacht zijn door niet meer dan 2 of 3 vrienden. Een leuke top10 en zulke lijstjes zetten je altijd weer even tot nadenken.

1. Fire the committee. No great website in history has been conceived of by more than three people. Not one. This is a dealbreaker.

2. Change the interaction. What makes great websites great is that they are simultaneously effortless and new at the same time. That means that the site teaches you a new thing or new interaction or new connection, but you know how to use it right away. (Hey, if doing this were easy, everyone would do it.)

3. Less. Fewer words, fewer pages, less fine print.

4. What works, works. Theory is irrelevant.

5. Patience. Some sites test great and work great from the start. (Great if you can find one). Others need people to use them and adjust to them. At some point, your gut tells you to launch. Then stick with it, despite the critics, as you gain traction.

6. Measure. If you’re not improving, if the yield is negative… kill it.

7. Insight is good, clever is bad. Many websites say, “look at me.” Your goal ought to be to say, “here’s what you were looking for.”

8. If you hire a professional: hire a great one. The best one. Let him do his job. 10 mediocre website consultants working in perfect harmony can’t do the work of one rock star.

9. One voice, one vision.

10. Don’t settle.

Gerelateerde Berichten

  • Maakt design het verschil?

    Een website moet goed vindbaar, functioneel en intuïtief zijn, maar ook de vormgeving is belangrijk.…

  • How to curate user generated content? Praktijkvoorbeelden van #SoMeT15

    Dat er actief wordt samengewerkt met bloggers, Instagrammers, vloggers, bezoekers en ambassadeurs werd in iedere…

  • Sunweb en Vakantieveilingen.nl winnen Website van het Jaar verkiezing 2013

    Gisteren zijn de winnaars bekend gemaakt van de Website van het Jaar 2013 verkiezingen. In…

Categorie: E-commerce, Usability & design

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews travel mobiel TUI TripAdvisor reizen Social Media Expedia destinatiemarketing NHTV onderzoek hotels technologie Airbnb Vakantiebeurs Facebook instagram Booking.com KLM Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring