Zoover maakt zich op voor een entree als verkoper van reizen. Het bedrijf in vakantiebeoordelingen gaat concurreren met andere online travel agents (OTA’s), waarvoor Zoover als promotieplatform dient. CEO Stephan Bosman lig niet wakker van het kanaalconflict.

In een interview in het laatste nummer van Twinkle geeft Bosman tekst en uitleg over de retailplannen van Zoover. Hij noemt online reisverkoop een logische vervolgstap voor het bedrijf, dat in maart dit jaar werd overgenomen door het Duitse Tomorrow Focus. ‘Met de organisatie hebben we een stevig merk opgebouwd en dat betekent traffic en vertrouwen. Twee zaken die essentieel zijn bij, in ons geval, het verkopen van reizen’, zegt Bosman onder meer.

Zoover: ‘Aversie tegen korting’

De organisatie blijft op CPC- en CPA-basis fungeren als advertentieplatform voor reisorganisaties. Bosman voorziet dat OTA’s minder handel zullen krijgen door de stap van Zoover, maar dat deert hem niet zozeer: ‘In de reiswereld heerst een enorme aversie tegen korting, en die sites leven daar juist van. Wij gaan niet voor keiharde korting, wij zetten in op excellente service. Andere OTA’s worden minder goed vindbaar op onze site. En dat heeft weer een goed effect op onze touroperator-klanten.’

Het uitgebreide interview met Stephan Bosman vindt u in Twinkle 10-2012, die vandaag verschijnt. U kunt Twinkle ook lezen op de iPad, via de applicatie Tablisto.