• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Zoover gaat niet voor keiharde korting

5 december 2012 door Redactie Twinkle

Zoover maakt zich op voor een entree als verkoper van reizen. Het bedrijf in vakantiebeoordelingen gaat concurreren met andere online travel agents (OTA’s), waarvoor Zoover als promotieplatform dient. CEO Stephan Bosman lig niet wakker van het kanaalconflict.

In een interview in het laatste nummer van Twinkle geeft Bosman tekst en uitleg over de retailplannen van Zoover. Hij noemt online reisverkoop een logische vervolgstap voor het bedrijf, dat in maart dit jaar werd overgenomen door het Duitse Tomorrow Focus. ‘Met de organisatie hebben we een stevig merk opgebouwd en dat betekent traffic en vertrouwen. Twee zaken die essentieel zijn bij, in ons geval, het verkopen van reizen’, zegt Bosman onder meer.

Zoover: ‘Aversie tegen korting’

De organisatie blijft op CPC- en CPA-basis fungeren als advertentieplatform voor reisorganisaties. Bosman voorziet dat OTA’s minder handel zullen krijgen door de stap van Zoover, maar dat deert hem niet zozeer: ‘In de reiswereld heerst een enorme aversie tegen korting, en die sites leven daar juist van. Wij gaan niet voor keiharde korting, wij zetten in op excellente service. Andere OTA’s worden minder goed vindbaar op onze site. En dat heeft weer een goed effect op onze touroperator-klanten.’

Het uitgebreide interview met Stephan Bosman vindt u in Twinkle 10-2012, die vandaag verschijnt. U kunt Twinkle ook lezen op de iPad, via de applicatie Tablisto.

Gerelateerde Berichten

  • Zoover presenteert Online Travel Trends 2012

    Op de tweede dag van de vakantiebeurs 2012 heeft Stephan Bosman, CEO van Zoover &…

  • D-reizen gaat reisbureaus sluiten wegens fusie en online focus

    D-reizen gaat fysieke reisbureaus sluiten om overeind te kunnen blijven. Door de fusie met VakantieXperts…

  • Online Travel Agents trekken ten strijde

    Auteur: Stephan Bosman . Stephan, dank weer voor dit uitgebreide artikel. In Europa zijn de…

Categorie: E-commerce Tags: CPA, CPC, excellente service, online travel agent, OTA, reisverkoper, Stephan Bosman, Tomorrow Focus, touroperator, Zoover

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. #MonthInReview: Metasearch booming in travel - TravelNext schreef:
    30 januari 2013 om 12:22

    […] De metazoektechniek lijkt nu dus volwassen en ook de consument raakt steeds vertrouwder met prijsvergelijkingssites als het op hotelboekingen aankomt. Een consument bezoekt gemiddeld zo’n 5 à 6 sites voor het boeken van een hotel. Met de overload aan het online aanbod van tegenwoordig, biedt een metasearch engine dus steeds beter uitkomst. Dit besef is nu dus ook bij de grote OTA’s ingedaald, zij slaan nu hun slag op deze markt. Zo wordt Zoover bijvoorbeeld ook omgetoverd tot OTA. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Facebook technologie reviews travel Vakantiebeurs KLM Google TUI Booking.com destinatiemarketing mobiel NHTV TripAdvisor Airbnb instagram reizen Social Media Expedia hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring