• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

British Airways personaliseert in winkelcentrum

30 juli 2013 door Redactie Twinkle

British Airways biedt bezoekers van het Londense winkelcentrum Westfield de mogelijkheid hun droomreis samen te stellen op aanraakbare schermen. Op basis van hun voorkeuren wordt een lijst met topbestemmingen gecreëerd, die kan worden gedeeld via e-mail en social media.

British Airways (BA) werkt voor de promotionele actie samen met mediabureau Zenith-Optimedia, media-inkoper Kinetic Fuel en met reclame-exploitant CBS Outdoor. Voor de actie, die vier weken loopt, is ook een website opgetuigd met de naam Picture Your Holiday.

Moodboards
Passanten kunnen op interactieve LCD-schermen bepaalde voorkeuren aangeven om hun ideale vakantie mee samen te stellen, bijvoorbeeld over eten, stranden en sightseeeing. In het selectieproces wordt shoppers onder andere gevraagd foto’s te kiezen uit moodboards met landschappen, type accommodaties en activiteiten. In ruil voor hun input krijgen de passanten in Westfield een lijstje met geschikte bestemmingen, schrijft de Britse vaktitel Internet Retailing.

Fun en emotie
Matt Armstrong, hoofd marketing en distributie bij BA Holidays, zegt dat het bedrijf de fun en emotie wil terugbrengen in het zoekproces naar vakanties. ‘We kunnen mensen verrassen door bestemmingen aan te dragen die mensen misschien zelf niet in overweging zouden nemen. Door generieke bestemmingsfoto’s te relateren aan lifestyle foto’s, kunnen we de gevarieerde aantrekkingskracht tonen van de bestemmingen die wij ondersteunen. Onze aanpak verschilt van die van andere touroperators en we hopen dat onze reizen daarmee boven die van andere partijen uitsteken in een zeer competitieve markt.’

Gouden ticket
Volgens Jason Cotterrell, managing director van CBS Outdoor UK, is personalisatie in deze digitale tijd ‘het gouden ticket naar het hart van de consument.’

Gerelateerde Berichten

  • Onderzoek: gebruiksvriendelijkheid reiswebsites

    Er valt volgens het Britse Webcredible nog een hoop te verbeteren wat betreft usability van…

  • Virtual Reality in de reisindustrie
    Het creëren van on- en offline beleving door Virtual Reality #ITB2016

    Tijdens de ITB 2016 was Virtual Reality (VR) een veelbesproken onderwerp. Het viel op dat…

  • WeChat en WhatsApp
    Wat e-travel kan leren van de fashion e-commerce; chat apps en customer service

    Zoals al langer bekend is neemt social media een steeds grotere rol in, in de…

Categorie: Customer service, E-commerce Tags: BA Holidays, British Airways, CBS Outdoor, CBS Outdoor UK, Jason Cotterrell, Matt Armstrong, personalisatie, Zenith-Optimedia

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb technologie NHTV Facebook destinatiemarketing TUI instagram Booking.com travel Vakantiebeurs mobiel reviews Social Media KLM onderzoek Google hotels reizen TripAdvisor Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring