Kampeerplaats.nl brengt het Nederlandse aanbod van recreatie- en kampeerbedrijven vanaf volgende maand samen. Footzy.nl levert de content voor deze ‘marktplaats voor kamperen’. Weekendjeweg.nl verzorgt de marketing van de site.

Ed Trentelman van Weekendjeweg.nl wijst op de groeiende populariteit (bron: Recron) van kamperen in eigen land. Hij noemt Kampeerplaats.nl, waarop consumenten zowel campingplekken als huuraccommodaties kunnen boeken, een ‘mooie uitbreiding op onze producten voor korte vakanties: we bieden nu hotels, bungalowparken én alle vormen van kamperen.’

66 miljoen euro omzet
Weekendjeweg.nl is onderdeel van Bookit, marktleider in Nederland op het gebied van korte ’tussendoor vakanties’ in zowel hotels als bungalowparken. In 2009 werden 407.000 boekingen gemaakt bij Bookit met een totaalomzet van 66 miljoen euro. In totaal genoten 1,2 miljoen gasten via een van de sites van een korte vakantie, aldus het bedrijf.

Een miljoen klanten
Footzy .nl noemt zichzelf ‘een schakel tussen consument en recreatiebedrijf’ en ‘een belangrijk collectief advertentiemedium voor het recreatieaanbod op internet’. Via de site waren al accomodaties te boeken bij een kleine duizend campings en enkele honderden bungalowparken en groepsaccomodaties. Algemeen directeur Bart-Jan Witschge over Kampeerplaats.nl: ‘Voor de Nederlandse recreatiesector is het een goede ontwikkeling dat Weekendjeweg.nl met haar bestand van een miljoen klanten ervoor kiest om kamperen in Nederland te promoten. Recreatieondernemers hebben nu de mogelijkheid een grote doelgroep te bereiken.’