Thomas Cook en Weekendjeweg.nl komen samen met Weekjeweg.nl. De reissite wordt gevoed door Thomas Cook en vermarkt door Weekendjeweg.nl. Later komt al het aanbod van Weekendjeweg.nl beschikbaar op de sites van Thomas Cook.

Op Weekjeweg.nl worden zon- en wintersportvakanties naar een kleine vijftig landen aangeboden. ‘Beleving is het uitgangspunt’, aldus de initiatiefnemers.

Extra verkoopkanaal
Vakantiegangers kunnen op Weekjeweg.nlaanbiedingen zoeken op thema’s als shoppen, duikvakantie en beachparty. Door op de button ‘Verras me’ te klikken kan een klant inspiratie opdoen. Thomas Cook levert de content van auto- en vliegvakanties en krijgt daarmee een extra afzetkanaal voor zijn reizen in handen. Weekendejweg.nl, onderdeel van Bookit, draagt zorg voor de marketing van de nieuwe site.

‘Elke vakantie in elk jaargetijde’
Ook andersom vindt er contentuitwisseling plaats: Thomas Cook krijgt de beschikking over het complete aanbod van Weekendjeweg.nl. Director e-commerce Finbar Hage, die streeft naar een positie als reiswinkel met het breeedste assortiment: ‘Met deze samenwerking wordt de vrijetijdsgast voor elke vakantie in elk jaargetijde optimaal bediend.’

Twinkle100
Thomas Cook Nederland geldt als de grootste online-verkoper van Nederland, met een webomzet van 293 miljoen euro in 2008. Het leverde Thomas Cook de eerste plek op in de Twinkle100, waarvan eind september een nieuwe editie verschijnt.

Wintersportvakanties
Beide spelers in de reisbranche startten vorig jaar al een samenwerking. Wintersportvakanties van Vrij Uit, net als Neckermann een merk van Thomas Cook, werden al verkocht via Weekendjeweg.nl.