KLM heeft gisteravond vier SpinAwards in de wacht gesleept, jaarprijzen voor creativiteit in interactieve communicatie. De luchtvaartmaatschappij werd onder meer gekroond tot beste opdrachtgever. Ook Appie viel weer in de prijzen.

Behalve de titel ‘Beste opdrachtgever’ kreeg KLM gister drie categorieprijzen overhandigd. Voor KLM Surprise, de sociale verrassingsactie voor reizigers, kreeg het bedrijf een gouden SpinAward als ‘Beste crossmedia concept’. Dezelfde case, die met Boondoggle (‘Beste interactieve bureau’) werd ontwikkeld, was goed voor zilver in de categorie ‘Beste online campagne’.

IFly Magazine
De vierde onderscheiding kreeg KLM voor iFly Magazine, het gepersonaliseerde webmagazine dat in 2009 met bureau Born05 werd ontwikkeld. KLM blijft zoeken naar onderscheidend vermogen door de inzet van nieuwe media, getuige de introductie van sociale keuzehulp Travl, deze week nog (bèta).

Appie
Tot de tientallen winnaars van gisteren behoorde ook Albert Heijn, met Appie. De in 2009 gelanceerde smartphone-applicatie van de supermarktketen viel vorig jaar ook al in de prijzen, toen als beste mobiele concept. Opvallend is dat Appie, ontwikkeld door Icemobile en Muse Amsterdam, gister een gouden SpinAward kreeg uitgereikt voor de beste innovatie.