• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

5 briljante twitter-accounts ter inspiratie

11 september 2012 door Annelies Hulshof

Alles en iedereen doet of wil iets met twitter doen. Simply zesty kwam vorige week met de 40 meest briljante twitter-accounts waar we als online marketeers nog iets van zouden kunnen leren. Tussen die 40 zaten 5 internationale travel accounts: inspiratie, inspiratie, inspiratie.

 1. Southwest Airlines

Aantal volgers: 1.371.279
Account: @SouthwestAir 

Southwest Airlines geeft in haar Twitter updates duidelijke info aan haar klanten en reizigers. Ze laten een persoonlijk gezicht zien door middel van video’s en foto’s. Ook hebben ze veel interactie met haar klanten en beantwoorden ze vragen en gaan in op reacties.

2. The Travel Channel

Followers: 517.008
Account: @TravelChannel 

Ze lijken weinig interactie te hebben met hun volgers maar maken dit goed door een kijkje in de keuken te geven. Foto’s en video’s nemen de Twitteraars mee achter de schermen van de zender. Ze geven de ins en outs over de programma’s, hebben veel win-acties en delen andere interessante informatie die ze vinden op het web over travel.

3. KLM

Followers: 300.127
Account: @KLM

We kennen allemaal het verhaal van KLM en de KLM Surprise. Sociale media staan dan ook hoog in het vaandel bij KLM als je ziet dat twitteraars in alle talen worden geholpen door het webcare-team van KLM. Ze reageren persoonlijk en geven regelmatig een update van interessante, weetjes, aanbiedingen of foto’s van achter de schermen.

4. British Airways

Followers: 198.721
Account: @BritishAirways 

Ook bij British Airways staat de interactie met de klant centraal. Hun meeste tweets zijn gericht op het beantwoorden van vragen of het wensen van fijne vluchten. Tijdens de Olympische Spelen en de Paralympics had British Airways natuurlijk de echte insights en leuke foto’s om te sturen naar hun volgers.

5. Jetblue Airways

Followers: 1.681.817
Account: @Jetblue 

Jetblue Airways sluit de rij af met haar twitter-account. Ook dit twitteraccount wordt voornamelijk gebruikt voor webcare en interactie met tevreden of vertraagde passagiers. Maar Jetblue is bijzonder goed in het uploaden van interessante content met grappige foto’s en interessante weetjes.

Heb je nog interessante voorbeelden van twitteraccounts waar je helemaal lyrisch van wordt? Post ze in de comments zodat ook wij er inspiratie uit kunnen halen.

 

Gerelateerde Berichten

  • KLM eerste airline ter wereld met zakelijk WhatsApp-account

    Al sinds 2009 staat KLM bekend als koploper van diensten en campagnes op het gebied…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • KLM best practice Social Media

    Social Media zijn geen hype. Inmiddels is iedereen er van overtuigd dat we een nieuw…

Categorie: Social media

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie TripAdvisor TUI onderzoek reizen travel Expedia Social Media Vakantiebeurs Facebook destinatiemarketing NHTV hotels KLM Google Booking.com reviews instagram Airbnb mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring