• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

5 succesfactoren om uit te blinken in een groeiende reisbranche

11 januari 2016 door Tessa Irani - de Rouw

De ING komt regelmatig met interessante facts over de travel industrie, ook afgelopen maand. De hotelbranche werd zo aangekondigd: 2016, derde vette jaar op rij. Dat belooft wat, want hoe staat het er nu voor met de hotelbranche? Niet alleen de hotelbranche, het afgelopen jaar heeft Nederland meer toeristen dan ooit mogen ontvangen en zijn de verwachtingen voor 2016 veelbelovend. Hoe blijf jij als organisatie succesvol om ook in 2016 mee te gaan met de groei?

Derde jaar en counting?

Hotelkamers zijn er genoeg in Nederland, maar liefst 117.000 kamers. En deze worden genoeg benut, het is zelfs zo dat de vraag naar hotelkamers alleen maar stijgt. De afgelopen twee jaar is dit gestaag gegroeid en 2016 moet het derde jaar worden dat deze groei doorzet. De sharing economy doet daar goed zijn werk in, bedrijven als Airbnb hebben een groot aandeel in deze groei. Het hotelaanbod wordt steeds groter en groter, opmerkelijk is dat het aantal unieke hotelkamers groeit. In steden als Amsterdam verschijnen veel nieuwe ondernemers die niet een standaard hotelkamer aanbieden, nee, juist een unieke beleving. Of in combinatie met concepten als flex werkplekken of koffietentjes.

Blog ING directievertrek hotel new york

Directievertrek Hotel New York

2015 een toeristisch topjaar

De ING noemt 2015 een toeristisch topjaar. 2015 is het jaar waarin het aantal inkomende toeristen is overtroffen, er zijn maar liefst 14 miljoen toeristen naar Nederland gekomen. Nog nooit is dit aantal zo hoog geweest. En dat is natuurlijk gunstig geweest voor de hotelbranche, de overnachtingen van buitenlandse toeristen zijn goed voor 52% van alle hotelovernachtingen.

Blog ING trends overnachtingen door buitenlandse toeristen

Naar verwachting zal de hotelbranche in 2016 met 3% in de omzet verhogen en deze stijging ligt zowel in de buitenlandse toeristen, als de Nederlanders. De Nederlandse leisure markt groeit, meer Nederlanders gaan op vakantie, maar ook in de zakelijke markt is een groei te zien. En het inkomend toerisme? De verwachting van de stijging in het inkomend toerisme is nog groter!

Succesfactoren

De branche stijgt! Dat is super goed nieuws, want we weten allemaal dat we niet in makkelijke tijden zitten. Hoe blijven organisaties dan succesvol? De ING heeft een aantal trends geconstateerd voor de leisuremarkt die je organisatie helpt om succesvol te zijn. En niet alleen voor de leisuremarkt, in de hele reisbranche helpen deze factoren om ook succesvol te zijn in 2016!

  1. Concurrentie op prijs. Hoe speel je hierop in? Ga aan de slag met je full-service, zorg dat de service die jij aanbiedt, volledig klopt. Je personeel is daarbij je visitekaartje, daarmee kun jij het onderscheid maken tussen jou en je concurrent.
  2. Je klant heeft de controle door het internet, maak je website responsive en interactief. Zorg dat je in contact bent met de klant, continue.
  3. En als je in contact met de klant bent, luister dan goed, bouw een relatie op. Niet alleen op jouw website, maak gebruik van social media. Zoek de interactie op. Heb je even geen idee hoe je moet starten? Kijk naar goede cases, hoe pakken andere organisaties social media aan? Neem KLM, daar zijn veel lessen uit te halen in social media.
  4. Duurzaamheid is een hele belangrijke trend die voor iedereen voelbaar is. Of eigenlijk een ontwikkeling. Omdat het een grote impact heeft op de samenleving, moet je het zichtbaar maken bij jouw organisatie. Hoe je dat doet? Dat lees je hier!
  5. Focus je op de goede doelgroep, weet wie je klant is en wat hij wil. Alleen dan kun jij de klant op een juiste manier benaderen. De boomers willen een andere website dan de millenials. Niet elke doelgroep zit op hetzelfde social media kanaal. Weet jij wie jou concrete doelgroep is? En wat hij van jou verlangt?

Combineer ING’s succesfactoren om dit jaar uit te blinken!

www.youtube.com/watch?v=4SkHdRvPbv4&feature=youtu.be

Credits headerafbeelding: Pixabay (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Social media en de reisbranche

    Het gebruik van social media als promotiemiddel geeft mensen meer vertrouwen en het heeft als…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Affiliate marketing en de reiswereld.

    Affiliate marketing is het plaatsen van een (link)advertentie op een website waarbij je commissie krijgt…

  • Social media en de reisbranche

    Het gebruik van social media als promotiemiddel geeft mensen meer vertrouwen en het heeft als…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Affiliate marketing en de reiswereld.

    Affiliate marketing is het plaatsen van een (link)advertentie op een website waarbij je commissie krijgt…

Categorie: Marketing Tags: ING, Trendrapport, trends en ontwikkelingen

Over Tessa Irani - de Rouw

Tessa Irani - de Rouw heeft haar afstudeeronderzoek gedaan bij TravelNext. Op dit moment is zij community manager en projectleider bij Blogs4Travel. Hier is ze nu volop bezig met de ontwikkeling van deze startup dat zich specialiseert in domeinontwikkeling, community en content management. Samen met het team van Blogs4Travel onderhoudt en beheert Tessa websites waaronder Glamping.nl, Gardameer.nl, Kids-campings.com en Charmequality.nl.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb technologie Expedia instagram KLM reviews Vakantiebeurs Social Media NHTV mobiel onderzoek reizen travel Booking.com TUI TripAdvisor destinatiemarketing hotels Google Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring