• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

95% van de reizigers vindt reviews betrouwbaar [Infographic]

24 april 2013 door Annelies Hulshof

Uit onderzoek van Olery is gebleken dat maar liefst 95% van de reizigers reviews vertrouwd en daar haar reis op baseert. 78% voelen zich door deze reviews zekerder in het boeken van een reis. En zelfs 53% boekt geen hotel dat geen beoordelingen heeft. Zijn deze reviews wel echt te vertrouwen en begrijpen organisaties hier het nut wel van?

Vertrouwen op reviews

Reizigers vertrouwen dus in grote getale op reviews, maar, uit de infographic van Olery blijkt tegelijkertijd dat in 2014 maar liefst 10% van de reviews fake zullen zijn. Er zijn drie criteria waardoor reizigers een review in meerdere of mindere mate vertrouwen. Daarbij speelt het aantal reviews een rol, het feit of er foto’s bij staan en de kwaliteit en details van de review.

Reageren op reviews

Het antwoorden op beoordelingen is ook een belangrijke zaak, maar liefst 78% van de reizigers voelt zich meer begrepen als het hotel reageert op hun geplaatste review. Daarbij wordt bij 84% van de potentiële bezoekers, die zien dat een hotel reageert op andermans review, het imago van dat betreffende hotel in hun ogen beter. Tegenstrijdig is dat nog maar 18% van de reviewsites de mogelijkheid tot antwoorden bieden.

De infographic

Olery-Infograpghic-TrustReviews_AMS10

Gerelateerde Berichten

  • Reviews geven doorslag bij mobiele aankopen [infographic]

    Veel organisaties zijn afhankelijk van boekingen die reizigers doen wanneer ze op locatie zijn. We…

  • review
    Review: wie schrijft er zoal? [infographic]

    Dat een review belangrijk is voor de consument blijkt wel uit posts op TravelNext eerder deze…

  • De statistieken van social travel [infographic]

    Social travel, ik ben zelf ook een ontzettende fan van omgaan met locals als je…

Categorie: E-commerce Tags: infographic, olery, review, reviews

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia onderzoek instagram destinatiemarketing TripAdvisor Social Media mobiel KLM hotels Airbnb reviews TUI Vakantiebeurs Google NHTV reizen Facebook travel technologie Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext