Uit onderzoek van Olery is gebleken dat maar liefst 95% van de reizigers reviews vertrouwd en daar haar reis op baseert. 78% voelen zich door deze reviews zekerder in het boeken van een reis. En zelfs 53% boekt geen hotel dat geen beoordelingen heeft. Zijn deze reviews wel echt te vertrouwen en begrijpen organisaties hier het nut wel van?

Vertrouwen op reviews

Reizigers vertrouwen dus in grote getale op reviews, maar, uit de infographic van Olery blijkt tegelijkertijd dat in 2014 maar liefst 10% van de reviews fake zullen zijn. Er zijn drie criteria waardoor reizigers een review in meerdere of mindere mate vertrouwen. Daarbij speelt het aantal reviews een rol, het feit of er foto’s bij staan en de kwaliteit en details van de review.

Reageren op reviews

Het antwoorden op beoordelingen is ook een belangrijke zaak, maar liefst 78% van de reizigers voelt zich meer begrepen als het hotel reageert op hun geplaatste review. Daarbij wordt bij 84% van de potentiële bezoekers, die zien dat een hotel reageert op andermans review, het imago van dat betreffende hotel in hun ogen beter. Tegenstrijdig is dat nog maar 18% van de reviewsites de mogelijkheid tot antwoorden bieden.

De infographic

Olery-Infograpghic-TrustReviews_AMS10