TUI signaleert een aantal terugkerende TikTok-trends die laten zien hoe de zomervakantie beleefd en in beeld gebracht wordt. Van alternatieve bestemmingen, nieuw ontdekte plekken op bekende bestemmingen tot offline tijd tijdens vakantie: sociale media blijven een belangrijke inspiratiebron voor reizigers.

TUI speelt daar op in door in alle landen waar ze vertegenwoordigd is, hier een eigen trend aan toe te voegen; de onontdekte pareltjes op Europese bestemmingen.

De bekendste en meeste gedeelde trends deze zomer zijn:

Destination dupes (#destinationdupes)

Steeds meer reizigers zoeken naar alternatieven voor populaire bestemmingen om drukte en hoge kosten te vermijden. Zo kiezen vakantiegangers bijvoorbeeld voor het Griekse eiland Paros in plaats van Santorini, of ontdekken ze Albanië als alternatief voor Kroatië. Deze trend blijft groeien door de toenemende behoefte aan unieke ervaringen en het mijden van grote drukte op populaire bestemmingen.

Hidden gems – TUI Euro Summer (#eurosummer #tuieurosummer)

Deze trend laat zien dat er veel meer te ontdekken valt op Europese bestemmingen dan alleen de bekende bezienswaardigheden. TUI nodigt reizigers uit om hun verrassende ontdekkingen te delen via de trend ‘Where I said I was going’ versus ‘What I discovered along the way’. TikTokkers kunnen hier aan meedoen onder de hashtag #TUIEuroSummer en maken kans op reischeques.

Transitie video’s (#traveltransition)

Een niet meer weg te denken format op TikTok zijn transitie video’s. In deze visuele overgangen schakelt de maker snel van het ene naar het andere shot, vaak op een verrassende manier met een sprong, handbeweging of knip. Veel reizigers beginnen hun video thuis en via de ‘sprongen’ reizen ze door naar hun bestemming en delen ze hun vakantiebelevenissen.

Day in the life (#dayinthelife)

Deze populaire vlogstijl wordt veel gebruikt door TikTokkers om de kijkers een dag uit hun leven mee te laten beleven. Een dag tijdens de vakantie geeft bij uitstek mooie plaatjes en persoonlijke blik op vakantie vieren. De video’s zorgen voor herkenbaarheid en dienen als inspiratie voor activiteiten op de vakantiebestemming.

Inpaktips – What I pack on a holiday (#packwithme)

Verrassend populair blijven video’s waarin TikTok gebruikers het inpakken van hun koffer laten zien. Deze content gaat nooit vervelen en zorgt steeds opnieuw voor veel kijkers.

Offline

Een groeiende trend is het promoten van offline tijd tijdens vakanties. Creators delen ervaringen over een dag zonder smartphone of verblijven op plekken met beperkt bereik. Het verlangen naar rust en even stilstaan wordt steeds belangrijker voor reizigers.