• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Actieve reizen binnen Europa dé trend van 2021

8 maart 2021 door Dylan Cinjee

Het reissentiment onder reizigers neemt enorm toe, zo blijkt uit de grote interesse in de Online Reisbeurs die gister is georganiseerd. Het online evenement trok duizenden bezoekers die online reisinspiratie hebben opgedaan. Vooral reizen naar Europese bestemmingen zoals Griekenland, Kroatië en Scandinavië zijn op dit moment populair. Daar komt bij dat mensen vooral actieve reizen willen maken. Riksja Travel, initiatiefnemer van de Online Reisbeurs, ziet een groei van 50% aan reisaanvragen ten opzichte van december 2020.

Mensen hebben behoefte aan actieve vakanties. “Door alle coronabeperkingen hebben mensen genoeg thuis op de bank gehangen. Tijd voor actie, zolang dat relaxed, gezond en veilig kan. Rondreizen binnen Europa zijn in trek’’, aldus Fenny Koppen CEO van Riksja Travel. Ondanks de wens voor actieve rondreizen, geven reizigers wél aan op zoek te zijn naar rust en plekken weg van de massa. Dit verklaart meteen de toename in de aanvragen op natuurreizen. Reizen waarbij je naar relatief rustige bestemmingen gaat, met veel natuur en slaapt op afgezonderde plekken. “Corona zal zeker dit jaar nog een onderdeel zijn van de samenleving. Mensen geven aan drukke plekken te willen mijden’’, aldus Koppen.

Op de Online Reisbeurs was te zien dat binnen Europa natuurbestemmingen populairder worden. Zo was er veel vraag naar IJsland, Scandinavië, Kroatië en Griekenland. Van de verre bestemmingen sprongen Costa Rica en Namibië er in positieve zin uit.

Reizigers-onderzoek: onder welke voorwaarden willen mensen weer reizen?
Naar alle waarschijnlijkheid wordt het negatieve reisadvies verlengd tot half april om daarna weer grenzen te openen, maar wel met een quarantaineverplichting van vijf dagen. De voorwaarden voor mensen om weer op reis te gaan is door Riksja Travel uitgevraagd met een grootschalig reizigers-onderzoek in de afgelopen week. Zo blijkt dat de verandering qua reisadvies veel effect heeft op de reisbereidheid. 44% van de reizigers wil met beperkte risico’s gewoon op reis.

Quarantaine
De cijfers laten zien dat meer dan 50% van de reizigers quarantaine na terugkomst acceptabel vindt. Ook zijn flexibele reisvoorwaarden zeer belangrijk geworden voor reizigers en medebepalend voor het wel of niet boeken van een vakantie voor deze zomer. Koppen: ‘’Bij Riksja hanteren we ook flexibele voorwaarden, om reizigers tegemoet te komen. Dit vindt men belangrijk, net als de veiligheid van het boeken bij een gerenommeerd reisbedrijf. We zijn blij dat we weer perspectief hebben op een ‘gewone’ zomer na een heel moeilijk jaar.’

Gerelateerde Berichten

  • Reizen blijft het grootste segment binnen de online markt

    De omzet door de verkoop van producten en diensten via internet is in 2011 gestegen…

  • Hoe reizen we verder?

    In een serie van drie rapporten beschrijft ABN AMRO de invloed van verschillende ontwikkelingen op…

  • Mega travel technologie trend #3 digitale realiteit

    In de toekomst kijken als het gaat om digitale realiteit, is lastig. Eigenlijk staan we…

Categorie: TravelNieuws, Trends Tags: Actieve Reizen, Reisbeurs, Riksja travel

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel KLM destinatiemarketing NHTV technologie hotels Facebook TripAdvisor reizen Expedia mobiel Airbnb instagram Booking.com Vakantiebeurs reviews TUI Google Social Media onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext