Marketing is aan nogal wat verandering onderhevig, ook in onze branche. En het zijn de revolutionairen die maling hebben aan de marketingregels die hiervan gebruikmaken. Die zelf de nieuwe regels maken. MARK is het nieuwe event -gehouden op 31 januari a.s.- waarbij deze revolutionairen aan het woord komen en jou een kijkje gunnen in hun wereld en in hun hoofd. Eén van die revolutionairen is Geert-Jan Bruinsma, de oprichter van Booking.com.

Marketingrevolutionairen

Traditionele marketing is de laatste tien jaar totaal veranderd. De manier waarop we muziek luisteren tot aan de wijze waarop we contact onderhouden met vrienden, op vele gebieden is een revolutie gaande. Het gevolg hiervan is dat we telkens opnieuw op zoek moeten naar nieuwe marketingstrategieën, nieuwe regels en nieuwe manieren om zaken te doen.

Het zijn de revolutionairs die kiezen voor nieuwe mogelijkheden en die nieuwe regels maken. Het doel is groei, vernieuwen en optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden die er nu zijn. Ze hebben maling aan de traditionele marketingregels. Ze willen hun plannen niet meer alleen kunnen presenteren met grote marketingbudgetten.

MARK is de naam van een nieuw event waarbij we deze marketingrevolutionairen aan het woord laten. In de sessies delen zij hun inzichten over de inzet van de verschillende nieuwe kanalen en krijg je een kijkje in het hoofd van deze succesvolle pioniers.

Programma

MARK houdt vijf parallelsessies van een half uur in drie zalen. Op basis van het schema kun je hieruit je eigen schema samenstellen. Hieronder een greep uit de sprekers tijdens de eerste MARK:

  • Geert-Jan Bruinsma – Booking.com. Bij Booking.com draait alles omgrowth hacking. Als ze het niet kunnen testen, doen ze het niet. Booking.com heeft in zijn bestaan ooit één printadvertentie gekocht en heeft nog nooit op tv geadverteerd. Toch zijn ze de grootste in ons vakgebied.

 

  • Tim Heineke – Shuffler. Er staan meer dan 20 miljoen tracks online, meer muziek dan een mens kan bevatten. Curatie is de enige manier om daar lijn in te brengen. Tim Heineke vertelt hoe je dat doet zodat het relevant is voor je doelgroep.

 

  • Mees Maks – Vice. Merken moeten steeds meer van zichzelf laten zien. Maar hoe zet je je merkwaarden om in relevante content voor je doelgroep? Bij Vice zijn ze al jaren bezig met contentmarketing.

 

  • Ernst-Jan Pfauth – Brainsley. Na nrcnext.nl ging Pfauth op zoek naar nieuwe manieren om content te verzamelen en te duiden. Met Brainsley creëerde hij een platform waarop dat gebeurt. De aloude krant, nieuwe stijl.

 

  • Heleen van Lier – Volkskrant.nl. Social media als werktool. Heleen van Lier laat zien hoe social media een verrijking kunnen zijn voor je werk in plaats van een gevaar.

 

  • Fieke Knüppe en Francien Regelink – Girls Love 2 Run. Veel mensen zijn bang om te bloggen of zichzelf te laten zien. Anderen zijn ermee opgegroeid en noemen zich digital natives. Maar hoe maak je je blog succesvol? Girls Love 2 Run vertellen hun verhaal.

Er zijn ook sprekers die niet online geörienteerd zijn. Zo heeft Casper Reinders geen e-mailaccount, maar wel een horecaimperium. Ook laten Samuel Levie (Brandt & Levie) enLouis Croonen (Vedett) zien dat ambacht in deze tijd een groot goed is.

Interesse

Deze en andere sprekers zijn op 31 januari te zien in BounceSpace, Weteringschans 28 in Amsterdam. Kijk op de website van MARK voor het volledige programma en om je aan te melden voor MARK.