Veel marketeers hebben moeite de mogelijkheden van de digitalisering van marketing te overzien. Daarom organiseert Marketingfacts, in samenwerking met Storm Academy en NIMA, voor het tweede jaar de Marketingfacts Updates. Als founding father van het platform TravelNext heeft Marketingfacts alle kennis in huis die een online marketeer zou moeten hebben. In niet 1, niet 5 maar in 14 sessies (updates) wordt je door experts bijgepraat over de nieuwe ontwikkelingen, skills en tools die je anno 2014 zou moeten kennen en bezitten. Helden uit de digital media en digital marketing zijn leading en aanjager van de updates.
Jouw ambitie
De updates organiseert Marketingfacts in samenwerking met het Nederlandse marketinginstituut NIMA. Actuele kennis en handvatten zijn in het programma verweven, net als tips, tricks, concrete verdieping en het overzicht over de ‘marketeers playground’. De updates zijn er voor alle marketeers met de ambitie om alle facetten van (online) marketing letterlijk te doorgronden en bieden genoeg diepgang om er andere teams mee aan te kunnen sturen.
Zo kwamen er vorig jaar cases voorbij van ING, NS, Vodafone, Sanoma, ANWB, Bol.com, Ziggo, Marktplaats, OHRA, TMG, Deli XL en Adidas, maar ook van kleinere partijen als Willem&Drees, Sportdirect.com, Agradi.nl en Ace & Tate.
Programma Updates
Op 6 mei gaat de eerste update van start. Als kick-off geeft Marco Derksen (o.a. oprichter Upstream, Marketingfacts en TravelNext) het startsein voor de reeks inspirerende sessies binnen dezelfde channels als TravelNext hanteert; o.a. mobile marketing, e-commerce, usability en design, customer service. Marco Derksen is zelfstandig ondernemer in social business op strategisch- en advies niveau en is een van de belangrijkste gezichten in online marketing. Sander Duivestein (VINT/Sogeti) is als ‘trendwatcher thinking about future’ een mooie aanvulling op deze kick-off en belicht de noodzaak van de updates vanuit society 4.0, innoverende businessmodellen, wearables en alles wat met technologie, social en internet te maken heeft.
Een greep uit het programma:
De sessie online PR & branding wordt geleid door Harold Reusken van ING. Als Specialist Social Media & Public Relations/ Press Officer weet hij het naadje van de kous over dit belangrijke maar vaak ‘ondergeschoven kindje’ binnen online marketing. De visie op social media en hoe deze toe te passen is een van de fire-starters.
Ernst Kruize (BrightONE) is als (marketing)Communicatiewetenschapper betrokken bij de updates sessie Customer Service en werkt dagelijks met vraagstukken op het gebied van omni-channel klantinteractie. Hiervoor was hij onder andere werkzaam voor DDMA.
Voor de updates over online video is videomarketeer Rik de Fluiter (Feller Media) ingevlogen. De toekomst van beleving en branding wordt belicht met als key item hoe je je merk in die grijze massa geplugd kunt krijgen. Het gaat dus om branded content.
Brechtje de Leij is hoofd productieontwikkeling bij Sanoma, heeft het mobiele succes van NU.nl mee opgebouwd en beheert nu alle kanalen van NU.nl, tevens droeg ze als een van de eersten de Google Glass. Brechtje is een durver, een pionier en een innovator. Als eerste Nederlandse nieuwsmerk lanceerde NU.nl een smartwatch-app en bouwde werkende nieuwsconcepten voor Google Glass. De updates over Mobile Marketing leidt ze samen met Remco Bron (Inbeacon); een Google Glass Explorer gericht op de revolutie van internet, mobiel en wearable computing. Remco heeft onder andere gewerkt voor ANWB maar ook voor Sony en Reed Business.
Usability en Design wordt gegeven door Sander de Gans van Mangrove, een van de top 5 internetbedrijven uit Nederland. Alles online moet elkaar versterken in het ‘online ecosysteem’; web, mobiel, online marketing, social media en campagnes. Daar gelooft Mangrove in en daar werken ze iedere dag aan als ware community bouwers en brand identity experts.
Bekijk hier het hele programma voor de updates 2014 + data
Get certified
Deelname aan de Marketingfacts Updates doe je niet voor niets; je wordt gecertificeerd. Bij voldoende aanwezigheid krijg je een NIMA certificering en NIMA Senior Marketing Professionals ontvangen 30 PE-punten. Daarnaast krijg je exclusief toegang tot het Marketingfacts Updates platform en worden er om je netwerk te verbreden tevens 2 bedrijfsbezoeken gepland.
Focusgebieden
De 14 updates staan in het teken van Webanalytics, Social Media Marketing, Online PR & Branding, Customer Service, Online Advertising, Zoekmachinemarketing, Emailmarketing, Affiliatemarketing, E-business, E-commerce, Online Video, Mobile Marketing en Usability & Design.
Erbij zijn?
Je kunt je aanmelden voor de 14 inspirerende updates (middagsessies). Let op, er zijn 100 plaatsen beschikbaar.