• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Afbeeldingen optimaliseren voor Facebook

8 mei 2013 door Jaap Hoogesteger

Eerder schreef ik al dat visuele content steeds belangrijker wordt en de komst van Graph Search, de nieuwe News Feed en Facebook Home zorgen er voor dat dit ook zeker op Facebook het geval is. Hoe groot is het belang van afbeeldingen op Facebook eigenlijk en hoe moet je afbeeldingen optimaliseren voor Facebook?

Steeds meer foto’s in de news feed

Foto’s worden steeds belangrijker, ook op Facebook. Het percentage foto’s dat wordt weergegeven in de news feed is in iets meer dan een jaar tijd gestegen naar zo’n 50%. Dat dit stukken hoger is dan posts die alleen tekst bevatten, is niet verrassend en komt door Facebook’s Edgerank.

foto's in de newsfeed

Wat is Edgerank en waarom is het belangrijk?

Edgerank is het algoritme dat Facebook gebruikt om te bepalen welke berichten relevant genoeg zijn om vertoond te worden in het nieuwsoverzicht. Simpel gezegd bepaalt Edgerank dus of de berichten die jij plaatst, te zien zijn door anderen. Dit geldt ook voor berichten die je met je bedrijfspagina plaatst. Het is dus belangrijk om te weten hoe dit algoritme werkt, want slechts 4% van je Facebook fans bekijken je Facebook pagina na de eerste keer. Onderstaande afbeelding komt uit een infographic van Postrocket en legt duidelijk uit hoe het Edgerank algoritme is opgebouwd.

facebook edgerank uitgelegd

Afbeeldingen optimaliseren voor Facebook

Sponsored stories, cover foto’s, profielfoto’s en previewfoto’s bij het plaatsen van een link hebben allen andere formaten. In onderstaand screenshot (van een infographic van Postrocket) wordt overzichtelijk weergegeven hoe je de verschillende afbeeldingen kunt optimaliseren voor het beste resultaat.

optimaliseren van afbeeldingen voor edgerank

Tip: lees ook de 5 easy Facebook wins voor de reis en gastvrijheidsbranche voor meer tips!

Credits hoofdafbeelding (cc): Jesus Martinez
Credits inforgraphics: PostRocket

Gerelateerde Berichten

  • Facebook newsfeed
    Facebook introduceert nieuwe News Feed

    Na de introductie van Graph Search, kondigde Facebook gisteren aan de News Feed flink te gaan…

  • Roompot Vakanties' performance marketing op Facebook

    In november vorig jaar schreef Marian van der Ent een artikel op TravelNext over performance marketing op…

  • SoSocio: Gebruik Facebook foto’s om een postkaart vanaf je vakantieadres te sturen

    We sturen allemaal graag een kaart naar onze familie vanaf ons vakantie-adres! Het is alleen…

Categorie: E-commerce Tags: afbeeldingen, edgerank, Facebook

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen Google TripAdvisor reviews hotels Social Media Booking.com Vakantiebeurs Airbnb onderzoek Expedia TUI instagram mobiel Facebook travel KLM destinatiemarketing NHTV technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext