airbnb mobiel

Als huurder kon je bij Airbnb al een hele tijd op mobiel terecht. Een mobiele app en een mobiele website zorgden voor optimaal gebruiksgemak bij haar gebruikers. Nu is het ook voor verhuurders makkelijker om de ruimtes te verhuren aan geïnteresseerden. Verhuurders kunnen nu het hele proces buitenshuis afhandelen, van het accepteren van boekingen tot updates in je kalender. Ze worden via de app en mobiele website goed begeleidt in het boeken, voorbereiden en de aankomst van de huurder. Daarnaast is het mogelijk om als verhuurder in contact te komen met andere huurders, een interessante nieuwe feature.

Verhuurders krijgen de aandacht

Brian Checsky, co-founder en CEO van Airbnb

“Verhuurders zijn het gezicht van de Airbnb ervaring, maar hebben het druk en zijn altijd onderweg, ons doel is om verhuren zo makkelijk mogelijk te maken via mobiele experience, gastvrijheid initiatieven en nieuwe manieren om verhuurders direct met elkaar in contact te brengen.”

Alle nieuwe apps zijn ontwikkeld met immersive design, waarbij virtual reality en film een grote rol spelen en de app levendig zullen maken.

Gastvrijheid

Interessant is het om te zien hoe Airbnb de gastvrijheid in een hoog vaandel heeft staan. Met elke dag meer dan 1000 nieuwe verhuurders is het de taak van Airbnb om hen zo goed mogelijk te begeleiden om de reiservaring van hun gasten zo goed mogelijk te maken.

Airbnb is daarom samen met de verhuurders gaan kijken welke onderdelen momenteel bijdragen aan een geweldige reiservaring. Daaruit heeft Airbnb 9 fundamentele Gastvrijheidsnormen opgesteld die zijn onderverdeeld onder drie fasen van de reiscyclus, die uiteraard terugkomen in de mobiele experience:

Boeken

De eerste drie normen leggen de basis voor vertrouwen tussen verhuurder en gasten, door te garanderen dat de locaties van verhuurders realistisch gerepresenteerd worden, dat communicatie makkelijk en snel verloopt en dat de beschikbaarheid actueel is.

Voorbereiden

De volgende drie normen inspireren verhuurders om een goede eerste indruk te maken door altijd reserveringsafspraken na te komen, reizigers te verwelkomen in een schoon huis, uitgerust met alle basisvoorzieningen.

Aankomen

De laatste drie normen begeleiden verhuurders bij het contact met hun gasten. Een warm welkom, ondersteuning tijdens de reis en een eerlijke review zijn cruciaal voor een memorabele Airbnb ervaring.

Community voor verhuurders

Samen hebben Airbnb’s verhuurders een enorme hoeveelheid kennis en ervaring. Van advies over hoe je gasten speciaal laat voelen tot elkaar helpen met check-ins. Maar tot vandaag was het lastig voor ze om dit met elkaar te delen, daarom werd het tijd dat Airbnb een plek creëerde om verhuurders met elkaar in gesprek te kunnen laten gaan om zo hun kennis en ervaring met elkaar te delen. En dat hebben ze gedaan, maak kennis met: Host Groups.

Host Groups is een nieuw platform voor verhuurders om communities te maken in hun steden, buurten of zelfs wereldwijd. Wanneer verhuurders zich bij groepen aansluiten kunnen ze makkelijk communiceren met andere verhuurders en ‘meet-ups’ organiseren om elkaar te leren kennen in real life.

Airbnb lanceerde in juni in de meest belangrijke landen een beta versie van Host Groups. Er zijn inmiddels ruim 300 groepen aangemaakt en meer dan 10.000 verhuurders doen hier actief aan mee. Met de lancering van vandaag wordt Host Groups overal ter wereld beschibaar via web en mobiele applicaties.

Ook de reizigers krijgen een nieuwe functie

Ook voor de reizigers wordt inspiratie toegevoegd aan bestaande mobiele experience via de ‘Discover feed’: waar Airbnb’s meest inspirerende en mooiste plekken getoond worden – van boomhutten tot tipi’s tot het huis waar Jim Morrison woonde. De nieuwe app maakt het boeking proces ook makkelijker.