• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Attractiepark Walibi opent nieuw seizoen met social influencers op YouTube

2 april 2015 door Goof Lukken

Traditioneel start het pretparkseizoen meestal rond Pasen. Deze traditie stamt nog uit de tijd dat veel parken in de winter dicht gingen. Inmiddels proberen veel parken jaren een jaarrond exploitatie te draaien (denk aan de Efteling) en zijn ze continu in de weer met hun digitale marketing. Toch blijft Pasen een tijdstip om nieuwe attracties te lanceren en het nieuwe hoogseizoen te starten. Walibi Holland start dit jaar erg ‘social’ door bekende Youtubers (vloggers) onder hun slogan #hardgaan te laten posten.

Twee YouTubers verzorgen de kick-off van het seizoen tijdens de spectaculaire finale van de #hardgaan-challenge. Via hun social media kanalen posten zij naar aanloop van de pre-opening regelmatig een bericht waarin ze laten zien hoe #hard ze gaan. In het attractiepark vindt op vrijdag 3 april de ontknoping van de challenge plaats: wie gaat het hardst! De #hardgaan-challenge is tevens de kick-off van de samenwerking met Europa’s meest toonaangevende Multi-channel netwerk Divimove.

#hardgaan-challenge

Twee bekende Nederlandse Youtubers posten deze week voor het event regelmatig #hardgaan-post. Hierin laten ze elke keer zien hoe #hard ze gaan. Hierin overtreffen ze elkaar elke dag: elke keer gaan zij weer een beetje #harder. Tijdens de pre-opening vindt de  spectaculaire finale van de #hardgaan-challenge plaats en wordt de winnaar bekend.

Pre-opening

Tijdens de pre-opening op vrijdag 3 april wordt het nieuwe seizoen van Walibi Holland officieel geopend. Vanaf 13:00 uur vindt de kick-off van het seizoen plaats met een de finale van de #hardgaan-challenge en een optreden van Ronnie Flex en YouTuber Monica Geuze. Diverse andere bekende Nederlandse YouTubers, zoals Smoare, het GamePortaal en JobVlogt zijn ook aanwezig, samen met hun grootste fans. De grootste fans konden tickets winnen voor de pre-opening via de social media kanalen van de YouTubers. Daarnaast zijn alle abonnementhouders van Walibi traditiegetrouw uitgenodigd voor de pre-opening om als allereersten hard te gaan in de rides.

Social Influencers

Walibi Holland gaat dit hele seizoen samenwerken met Divimove en verschillende social influencers. De aftrap wordt vandaag gedaan door het YouTube-kanaal Smoare; samen met professionele freerunners hebben zij een buitengewoon spectaculaire video gemaakt in Walibi. Bekijk de video hier.

Gerelateerde Berichten

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

Categorie: Social media Tags: attractiepark Walibi, video, vloggers, Youtube

Over Goof Lukken

Goof werkte ruim 15 jaar voor Libéma in diverse marketing- en communicatie functies. Eind 2005 introduceerde hij een nieuw label voor 29 topcampings in Nederland (Ardoer.com, Campings met een hart). Hij ontwikkelde het marketing- en communicatiebeleid voor het nieuwe label dat zich voornamelijk online profileert met een website (portal.) Sinds 1 maart 2007 is Goof ook parttime verbonden aan de Internationale Hogeschool NHTV in Breda. Begin 2008 richtte Goof het platform Vrijetijdskennis.nl op. Dit platform werkt aan ‘kennis en communicatie over de leukste tijd van je leven’. Het doel is om kennis over de vrijetijdseconomie te delen. Goof heeft zich de laatste jaren steeds verder gespecialiseerd in dag attracties, pretparken en dierentuinen. Ook was hij betrokken bij diverse projecten rondom plattelandstoerisme. In 2012 behaalde hij zijn MBA met het wereldwijde eerste onderzoek naar de strategische positionering van de (Nederlandse) dierentuinen. Sinds 2008 publiceert Goof jaarlijks de vrijetijdstrends voor het komende kalenderjaar. Het laatste jaar is hij als expert betrokken bij de nieuwe opleidingsvariant Attractions & Theme Park Management van NHTV.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De invloed van totale ontkoppeling van content en techniek op toerisme en recreatie - TravelNext schreef:
    1 juli 2015 om 11:55

    […] Deze populaire vloggers bieden qua content en bereik als online influencers mogelijkheden voor de reisindustrie en hospitality zoals we al gezien hebben in de blog van Goof Lukken. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia Booking.com instagram mobiel destinatiemarketing reviews reizen Facebook technologie TripAdvisor Google Airbnb NHTV Social Media TUI hotels onderzoek Vakantiebeurs travel KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring