• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Belvilla lokt Nederlanders uit hun tent

14 mei 2008 door Martin van Kranenburg

Lees net op Adformatie dit bericht. Belvilla gaat nietsvermoedende bezitters van een tent of caravan worden de komende weken via diverse kanalen aangespoord hun tent of caravan te koop te zetten om zo kans te maken op een gratis vakantiehuis.

Comsui, Belvilla vakantiehuizen en Speurders zijn vorige week een crossmediale campagne (online, print en guerrilla) gestart, waarmee Belvilla vakantiehuizen een nieuwe doelgroep wil aanboren: de mensen die nu nog met hun tent of caravan op vakantie gaan.

Onderdeel van de campagne is een samenwerking tussen Belvilla vakantiehuizen en Speurders.nl. Sinds gisteren is ‘the making of’ de campagne te zien op YouTube Comsui verzorgde het concept en de realisatie van de campagne. Op de site van Belvilla vakantiehuizen komt de bezoeker via een actiebutton op de actiepagina. Daarin staat vermeld dat de deelnemer zijn droomvakantiehuis kan winnen als hij of zij zijn tent of caravan te koop zet. Vervolgens kunnen ze dat doen op de online-advertentiesite Speurders.nl, met toevoeging van de slogan: ‘Te koop omdat ik liever naar mijn Belvilla vakantiehuis ga deze zomer’. Speurders.nl promoot op zijn beurt de actie door middel van redactionele aandacht en een actiepagina op hun site.

Ben zeer benieuwd naar het resultaat. Volgens mij zijn kampeerders niet voor niets kampeerders. Maar hoe dan ook het is een leuke marketingstunt. Puntje van kritiek dan toch maar?: het flimpje had beter gekund in mijn ogen. Het opzetten van een tent midden in de stad? Was dan naar een camping gegaan en had daar een caravan van een onbewuste kampeerder te koop gezet. En als je naar de site gaat dan blijkt het winnen van “een vakantiehuis” eigenlijk de volgende prijs: een weekje t.w.v. 450 euro hmmm dat is niet wat je verwacht bij de slogan “win je eigen vakantiehuis”.

Gerelateerde Berichten

  • Nederlanders vaker en langer online (STIR)

    Het aantal internetters is in Nederland in 2007 gestegen tot meer dan 11 miljoen mensen.…

  • De Multi Channel strategie van Belvilla

    Tijdens de Emerce eTravel van 9 juni gaf Hedwig Wassing CEO van @Leisure een presentatie…

  • Belvilla wint onderzoek naar boeken vakantiehuisjes in Frankrijk met overmacht

    Belvilla is veruit favoriet voor het online boeken van vakantiehuisjes in Frankrijk. Belvilla.nl trekt tijdens…

Categorie: Marketing

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM mobiel Booking.com Google Facebook destinatiemarketing technologie reviews travel Expedia hotels Vakantiebeurs TripAdvisor TUI NHTV Airbnb reizen instagram Social Media onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring