Lees net op Adformatie dit bericht. Belvilla gaat nietsvermoedende bezitters van een tent of caravan worden de komende weken via diverse kanalen aangespoord hun tent of caravan te koop te zetten om zo kans te maken op een gratis vakantiehuis.

Comsui, Belvilla vakantiehuizen en Speurders zijn vorige week een crossmediale campagne (online, print en guerrilla) gestart, waarmee Belvilla vakantiehuizen een nieuwe doelgroep wil aanboren: de mensen die nu nog met hun tent of caravan op vakantie gaan.

Onderdeel van de campagne is een samenwerking tussen Belvilla vakantiehuizen en Speurders.nl. Sinds gisteren is ‘the making of’ de campagne te zien op YouTube Comsui verzorgde het concept en de realisatie van de campagne. Op de site van Belvilla vakantiehuizen komt de bezoeker via een actiebutton op de actiepagina. Daarin staat vermeld dat de deelnemer zijn droomvakantiehuis kan winnen als hij of zij zijn tent of caravan te koop zet. Vervolgens kunnen ze dat doen op de online-advertentiesite Speurders.nl, met toevoeging van de slogan: ‘Te koop omdat ik liever naar mijn Belvilla vakantiehuis ga deze zomer’. Speurders.nl promoot op zijn beurt de actie door middel van redactionele aandacht en een actiepagina op hun site.

Ben zeer benieuwd naar het resultaat. Volgens mij zijn kampeerders niet voor niets kampeerders. Maar hoe dan ook het is een leuke marketingstunt. Puntje van kritiek dan toch maar?: het flimpje had beter gekund in mijn ogen. Het opzetten van een tent midden in de stad? Was dan naar een camping gegaan en had daar een caravan van een onbewuste kampeerder te koop gezet. En als je naar de site gaat dan blijkt het winnen van “een vakantiehuis” eigenlijk de volgende prijs: een weekje t.w.v. 450 euro hmmm dat is niet wat je verwacht bij de slogan “win je eigen vakantiehuis”.