• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Bidroom toont aan dat simplicity werkt

26 oktober 2017 door Dylan Cinjee

Michael Ros (links op de foto) en Casper Knieriem (rechts op de foto) wonnen afgelopen mei de World Tourism Forum Award, gingen in zee met miljardair Samih Sawiris en strijden tegen de gevestigde orde en dat allemaal met hun startup Bidroom. Een concept waarbij consumenten die reeds een hotelboeking hebben gemaakt bij een grote OTA, via het platform dezelfde kamer voor een lage prijs kunnen krijgenTravelNext is al eerder in gesprek geweest met deze mannen, maar hoe gaat het nu met ze?

Ros: ‘Het gaat goed, we hebben vorig jaar een nieuwe kantoor geopend in Krakau. We hebben daarbij gekeken naar een stad die zich ontwikkelt en waar een groeiende startup-cultuur te vinden is. Daarnaast is Krakau een universitaire stad en uiteraard speelt de prijs van de lonen ook een rol. We zijn ook goed bekend in de stad en weten precies waar we alles kunnen vinden.’ Knieriem: ‘Het belangrijkste is dat we goede mensen kunnen aantrekken die voor ons willen werken. Er hangt een internationale sfeer, met gemotiveerde mensen die allemaal goed Engels spreken.’

Zijn jullie de juiste richting ingegaan? 

Ros: ‘We hebben in mei de World Tourism Forum Award gewonnen. Er waren 180 startups geselecteerd, waarvan er zestien werden overgevlogen naar Lucerne. We hadden niet gedacht dat we erbij zouden zitten en al helemaal niet dat we de award ook daadwerkelijke zouden winnen. We moesten ons idee pitchen aan vakkundige jury. Het winnen van die award geeft een bevestiging dat we de juiste richting opgaan en heeft voor ons nog meer deuren geopend.’ Knieriem: ‘Je zit opeens in een traject dat je bekend bent als een potentieel goede startup. Op de dag dat de award werd uitgereikt kwam er een man naar ons toe met wat ideeën, waar we een leuke discussie mee hebben gehad. We wisten op dat moment nog niet wie het was en omdat we nog andere afspraken hadden, wilden we niet te lang met hem praten. Later bleek het Samih Sawiris te zijn, een van de grootste namen in de toerismebranche en tevens miljardair.’ Ros: ‘Uiteindelijk hebben we hem gegoogled en contact gehouden via WhatsApp. We hebben toen met Sawiris afgesproken in zijn appartement in Zürich en gevraagd of hij wilde investeren, dat deed hij. Sindsdien staat de telefoon roodgloeiend en wil iedereen met ons samenwerken.’

Gaan jullie het waarmaken?

Knieriem: ‘Ja, simplicity werkt, iedereen begrijpt wat we doen. Het is schaalbaar voor zowel de hotels als de gebruikers. We doen geen rare dingen en hebben de tijd mee, dat is een heel groot voordeel.’ Ros: ‘Je moet wel je kop durven uit te steken. Maar we voorzien de komende jaren veel groei. Qua team worden we steeds groter, maar ook qua aanbod moeten we groeien. Daar ligt op dit moment de focus. Ons voordeel is dat we aandeelhouders hebben die erin zitten voor de lang termijn. Die zien dat we markt moeten pakken en zullen niet de duimschroeven aandraaien als er geen omzet is. We moeten zorgen dat we meer hotels in ons aanbod gaan opnemen. De meeste zijn bekend met ons systeem en het probleem van de commissies.’ Knieriem: ‘Negen van de tien hotels benaderen ons of ze op ons platform kunnen worden opgenomen. Het is belangrijk dat we onze naamsbekendheid verder vergroten. Naar de consument gaan we nu per land campagnes draaien, zo wekken we ook de interesses van de hotels. Daarnaast lanceren we binnenkort Bidroom for Business, dit is een zakelijk account. Hiermee kan je boekingen maken voor je hele team. Hotels kunnen daar weer extra korting aan verlenen.’

Gerelateerde Berichten

  • Bidroom gaat verscherpte strijd aan met hotelboekingen van concurrenten

    Bidroom, het Nederlandse bedrijf dat zich nog steeds start-up noemt en geen OTA, verscherpt de…

  • Google werkt met Ryanair aan nieuwe vliegticketvergelijker

    Google werkt aan een verbeterde online vliegticketvergelijker. Het zoekmachinebedrijf zocht voor de uitwerking van de…

  • Skyscanner Hotels-app: hotels vergelijken, zoeken en boeken

    Na de Skyscanner Vluchten-app en Autoverhuur-app, is vandaag de Skyscanner Hotels-app geïntroduceerd voor iOS. TravelNext had…

Categorie: E-commerce

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie reizen NHTV onderzoek hotels Expedia Google Airbnb Social Media TripAdvisor mobiel travel reviews Facebook instagram Vakantiebeurs Booking.com destinatiemarketing KLM TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring