• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Waar boekte Nederland deze zomer haar vakantie naartoe?

26 september 2016 door Lobke Elbers

Eerder werd al bekend dat het toerisme in eigen land dit jaar enorm is gestegen, het aantal hotelboekingen in Nederland steeg met 160%. Vooral Scheveningen steeg dit jaar enorm in populariteit. De populariteit van de Zuid-Hollandse kustbestemming steeg deze zomer met 65% ten opzichte van het vorig jaar en was daarmee deze zomer de populairste hotelbestemming onder Nederlanders, zo blijkt uit onderzoek van Trivago.

Toeval of niet? Bloggershuis in Den Haag

De populairste hotelbestemming van deze zomer is Scheveningen. De kustbestemming kon deze zomer rekenen op 3,35% van de Nederlandse zoekopdrachten. Dit is een stijging van 65% vergeleken met vorig jaar. Toen was Scheveningen goed voor slechts 2,03% van de Nederlandse zoekopdrachten en kwam in populariteit pas op de zesde plaats.

Of het toeval is of niet, Den Haag Marketing opende deze zomer voor het eerst dit jaar haar bloggershuis in Den Haag. Influencers uit allerlei windstreken zijn uitgenodigd om het huisje, het strand en natuurlijk Den Haag te ontdekken.

De afgelopen maanden hebben er een aantal invloedrijke nationale en internationale influencers de strandhuisjes betreden. Het ‘Haags Bloggershuis’ loopt tot het einde. De huisjes beschikten over Wi-Fi en 4G netwerk en het doel is erop gebaseerd om meer online bekendheid voor de stad (met het strand) te genereren.

In een eerder interview vroegen we Mieke Smid communicatie, pers & PR bij Den Haag Marketing, hoe zij zoiets heeft opgezet. Een beleving op maat waarborgen voor iedere blogger, om goede content voor Den Haag en Scheveningen te creëren, hoe doe je dat?

Amsterdam nummer 2 zomer hotel bestemming

De meeste andere populaire bestemmingen gaan er in populariteit op achteruit. Amsterdam was deze zomer iets minder populair dan vorig jaar, -4,76% en staat daarom met een populariteit van 3,2% van het totaal aantal zoekopdrachten op nummer twee. Londen en Berlijn nemen plaats vier en zes in op de lijst. Beide steden konden deze zomer rekenen op ongeveer 15% minder belangstelling dan vorig jaar. Alleen Barcelona is met een stijging van 3,6% iets populairder dan vorig jaar en komt daarmee op nummer 5 terecht.

zomeroverzicht_2016_trivago-2

Nederland in de zomer

De meeste bestemmingen in eigen land waren deze zomer een stuk populairder dan in 2015. Waar in de zomer van 2015 slechts een kwart van de Nederlandse boekers kozen voor Nederlandse bestemmingen, is dit aandeel in 2016 gegroeid naar één derde; een groei op jaarbasis van 25%. Steden als Maastricht (+28%), Rotterdam (+12%), Utrecht (+40%), Haarlem (+30%), Groningen (+30%) en Leiden (+36%) werden deze zomer veel vaker gezocht dan vorig jaar.

Gerelateerde Berichten

  • Google Data: de zomer & vakantieperikelen van Nederlanders

    Hoe ziet de zomer er uit? De zoekopdrachten van Nederlandse Google gebruikers zijn geanalyseerd en…

  • ADV: Nederlanders op vakantie in 2012

    Minder op vakantie De verwachting van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen en onderzoeksbureau…

  • TUI voegt Nederlandse en Belgische tak samen

    Reisorganisatie TUI gaat zijn vestigingen in Nederland en België samenvoegen onder de vlag TUI Travel…

Categorie: E-commerce Tags: hotelreserveringen, hotels, nederland, scheveningen, trends, zomer 2016

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google reviews TripAdvisor mobiel onderzoek reizen NHTV instagram technologie Booking.com hotels TUI KLM Airbnb Facebook travel Expedia Social Media destinatiemarketing Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext