Boekvandaag.nl is een van de labels van RED Online marketing. Boekvandaag heeft dagelijks een dagaanbieding die uniek is in prijs of arrangement. Boekvandaag heeft momenteel 140.000 leden in haar database en aan de hand van inzichten in profielen van klanten worden er elke dag 90.000 e-mails verzonden. E-mailmarketing is goed voor meer dan 50% van de omzet. RED Online marketing werkt samen met E-village voor haar e-mailmarketing activiteiten met de applicatie create a clang.

Doelmatig inschrijven.
Om het aantal aanmeldingen te bevorderen is een banner gemaakt met direct een inschrijfmogelijkheid. In de banner kon je een e-mailadres invoeren, na de inschrijving kreeg je direct een bevestiging getoond in de banner. De actie was goed voor 0,49% conversie op basis van het aantal vertoningen. Er werd bewust geen landingspagina ingezet. Het doel was niet meer traffic, maar meer aanmeldingen voor de nieuwsbrief.

Van leden naar profielen.
Kennis van de ontvanger is essentieel om uiteindelijk relevant te kunnen blijven. Bij inschrijving voor de nieuwsbrief en tijdens het lidmaatschap wordt naar interessegebieden gevraagd. Zo kan een abonnee een keuze maken uit 12 reisvoorkeuren, ongeveer 40% vult het profiel na inschrijving ook daadwerkelijk in.

Tijdelijk afmelden
Uitschrijven kan heel gemakkelijk. In deze fase moet je bezoekers zeker niet gaan frustreren. Wat goed is van de Boekvandaag case is dat ze ook hebben nagedacht over hoe ze uitschrijvers alsnog kunnen behouden. Tijdens het afmeldproces biedt Boekvandaag alternatieven aan zoals het eens per week ontvangen van de mail of het gebruik maken van een tijdelijke uitschrijving. Dit resulteerde in 35% minder uitschrijvingen, en 3% heeft zich tot nu toe tijdelijk afgemeld.

Boekvandaag.nl
Boekvandaag.nl