• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Boekvandaag.nl | Zo zet je e-mailmarketing succesvol in

9 september 2010 door Martin van Kranenburg

Boekvandaag.nl is een van de labels van RED Online marketing. Boekvandaag heeft dagelijks een dagaanbieding die uniek is in prijs of arrangement. Boekvandaag heeft momenteel 140.000 leden in haar database en aan de hand van inzichten in profielen van klanten worden er elke dag 90.000 e-mails verzonden. E-mailmarketing is goed voor meer dan 50% van de omzet. RED Online marketing werkt samen met E-village voor haar e-mailmarketing activiteiten met de applicatie create a clang.

Doelmatig inschrijven.
Om het aantal aanmeldingen te bevorderen is een banner gemaakt met direct een inschrijfmogelijkheid. In de banner kon je een e-mailadres invoeren, na de inschrijving kreeg je direct een bevestiging getoond in de banner. De actie was goed voor 0,49% conversie op basis van het aantal vertoningen. Er werd bewust geen landingspagina ingezet. Het doel was niet meer traffic, maar meer aanmeldingen voor de nieuwsbrief.

Van leden naar profielen.
Kennis van de ontvanger is essentieel om uiteindelijk relevant te kunnen blijven. Bij inschrijving voor de nieuwsbrief en tijdens het lidmaatschap wordt naar interessegebieden gevraagd. Zo kan een abonnee een keuze maken uit 12 reisvoorkeuren, ongeveer 40% vult het profiel na inschrijving ook daadwerkelijk in.

Tijdelijk afmelden
Uitschrijven kan heel gemakkelijk. In deze fase moet je bezoekers zeker niet gaan frustreren. Wat goed is van de Boekvandaag case is dat ze ook hebben nagedacht over hoe ze uitschrijvers alsnog kunnen behouden. Tijdens het afmeldproces biedt Boekvandaag alternatieven aan zoals het eens per week ontvangen van de mail of het gebruik maken van een tijdelijke uitschrijving. Dit resulteerde in 35% minder uitschrijvingen, en 3% heeft zich tot nu toe tijdelijk afgemeld.

Boekvandaag.nl
Boekvandaag.nl

Gerelateerde Berichten

  • RED zet dagaanbiedingen op Boekvandaag.nl

    Reisorganisaties kunnen hun last-minute reizen voortaan aanbieden aan RED Online Marketing. Dagelijks zet het bureau…

  • BoekVandaag.nl optimaliseert email voor mobiel

    BoekVandaag.nl was een van de genomineerden die tijdens de Email Marketing Conferentie de ongezonden case…

  • E-mailmarketingtips van Boekvandaag.nl, Oad en KLM

    Op 8 en 9 september is de 9de Nationale E-mailmarketing Conferentie. Op 8 september zijn…

Categorie: E-mailmarketing, Marketing

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel reizen Social Media instagram hotels KLM TUI Airbnb NHTV Vakantiebeurs onderzoek Facebook travel TripAdvisor technologie Expedia Google Booking.com destinatiemarketing reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext