• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Booking.com ondersteunt Passbook in nieuwste update

17 oktober 2012 door Annelies Hulshof

De grootste boekingssite van de wereld Booking.com, heeft in haar nieuwste update van de iPhone-app gebruik gemaakt van één van de nieuwste features van Apple’s iOs 6, namelijk Passbook. Via Passbook kun je je hotelboekingen, samen met entreetickets en instapkaarten allemaal op één plek bewaren en inzien. Booking.com hoopt met de integratie tegemoet te komen aan haar alsmaar groeiende iPhone en iPod Touch aanhangers, die nu de teller al over de 10 miljoen heeft lopen. 

Passbook

Passbook werkt als een soort digitale portemonnee. Na het boeken van een accommodatie ontvangt de gebruiker een Passbook-ticket die wordt opgeslagen in Passbook. Bij het verzilveren van een ticket of boeking kan de iPhone gescand worden. Omdat Passbook op tijd en locatie werkt, worden gebruikers op het juiste moment op de hoogte gebracht van hun tickets met een notificatie. Van een gebruiker vraagt het dan nog een enkele swipe om tot het ticket te komen.

Darren Huston, Chief Executive Officer van Booking.com zegt:

“Ik ben zeer verheugd dat we onze iPhone gebruikers de nieuwe feature aan kunnen bieden om gemakkelijk te boeken en hun verblijf te coördineren. We zien nu al dat 54% van de bezoekers van onze mobiele website met iOs 6 gebruik maken van Passbook, dus we geloven dat onze nieuwe app van grote toegevoegde waarde zullen zijn op de algehele boekingservaring. In de eerste dag van de livegang hebben we al meer dan 10 miljoen app-gebruikers die voordelen kunnen ondervinden van Passbook, en dat aantal groeit hard.”

Andere reisorganisaties die hun toetreden hebben gevonden tot Passbook zijn: Airbnb, iHotel, Lufthansa, American Airlines, United Airlines. Langzaam maar zeker wordt het lijstje aangevuld waarbij je de tickets kunt bewaren in je Passbook.

Gemakkelijk boeken terwijl je onderweg bent

Omdat de gebruiker van de app inlogt in een account, zijn gemakkelijk eerder bekeken en opgeslagen hotels en destinaties terug te vinden op elk apparaat.

Darren Huston:

Onze data en onderzoeken laten zien dat mensen met toenemende mate gebruik maken van meerdere apparaten om te zoeken en te boeken. Dit doen ze thuis, op het werk of terwijl ze aan het reizen zijn. Wij focussen ons op het creeeren van de beste boekingservaring voor onze klanten, zodat wij ze op elk apparaat op nieuw kunnen voorzien van de juiste informatie.”

 

Gerelateerde Berichten

  • Passbook | Apple's nieuwste speeltje getest

    Met grote bombarie presenteerde Apple ons tijdens de lancering van iOS6 de nieuwe app Passbook.…

  • Booking komt met app voor Apple watch

    Booking.com heeft een applicatie ontworpen voor de binnenkort verkrijgbare Apple Watch. Reizigers kunnen tijdens hun…

  • Booking.com en behavioral targetting

    Op de website van Max.be staat een interessant artikel hoe Booking.com het gedrag van haar…

Categorie: E-commerce Tags: apple, Booking.com, iPhone, passbook

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV reviews Booking.com destinatiemarketing TripAdvisor Social Media onderzoek Airbnb instagram KLM technologie hotels Google TUI travel Facebook mobiel reizen Expedia Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring