• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Booking.com is sterker dan hotelmerken op sociale media

2 oktober 2012 door Annelies Hulshof

Het is zaak voor hotels om op het juiste moment, de juiste kamer aan de juiste persoon aan te bieden. Dat is dan ook een dagelijks punt van aandacht voor veel hotels. Qubit deed onderzoek naar de zichtbaarheid van boekingsites en hotelsites op sociale media en in zoekmachines. Daar kwam uit dat Booking.com op sociale media de meester is en Hotels.com de zoekmachines regeren.

Booking.com #1 op sociale media

Omdat veel reizigers uitgebreid struinen over het internet voordat ze een beslissing maken is het van belang voor hotelmerken om ook daar aanwezig te zijn. Dit kunnen ze onder andere doen via sociale netwerken.

Qubit heeft gekeken naar de merken op Twitter, Facebook, Linkedin, Pinterest en Google+. De scores zijn opgebouwd uit het bereik dat het merk heeft op de sociale netwerken. Dit bereik wordt afgezet tegen de vervolgens gespendeerde tijd op de website en de revenue, die toe te wijzen is aan de verschillende bronnen.

booking.com

Hieruit blijkt dat Booking.com veruit de hoogste sociale score heeft en het meest gevolgd wordt van alle sites op Facebook, Pinterest en Google+.

Pinterest

Opvallend vind ik überhaupt dat er zo veel traffic uit Pinterest komt bij deze partijen. In ons eigen land lijkt Pinterest nog een voet aan de grond te  moeten krijgen. Moeten de organisaties nog overtuigd raken van het feit dat Pinterest echt kan werken voor ze? Morgen staat Pinterest in het Twitter Cafe van Tourpress centraal en zullen verschillende marketeers uit de branche in discussie gaan over de kansen en mogelijkheden van het platform.

Zoekmachines

Onwijs belangrijk is het natuurlijk om op de juiste zoekwoorden in de zoekmachines aanwezig te zijn als organisatie. Voor het onderzoek werd in de zoekmachines vooral gezocht op de zoekwoorden: Hotels, Cheap Hotels, Hotels UK, Book a Room and Hotel Rooms.

De volgende tabel geeft aan in hoeveel van de google zoekacties de website van de betreffende partij op de eerste pagina van zoekresultaten verschijnt.

booking.com

In de tabel scoort Hotels.com het hoogst op zoekresultaten in Google. Hoteldirect.co.uk, Venere.com, Hilton en het Marriot hebben geen enkele hit op High Traffic zoekwoorden.

Gerelateerde Berichten

  • Hotels en sociale media anno 2012

    In een onderzoek van Tripadvisor: ‘Tripadvisor Industry Index’ werden 9000 hoteliers wereldwijd ondervraagd over hun…

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • Social media en de reisbranche

    Het gebruik van social media als promotiemiddel geeft mensen meer vertrouwen en het heeft als…

Categorie: Social media Tags: Booking.com, Facebook, Google, hotels, Hotels.com, LinkedIn, Pinterest, Twitter, zoekmachine

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media Facebook Vakantiebeurs reviews KLM technologie TUI Booking.com hotels destinatiemarketing instagram mobiel TripAdvisor onderzoek travel Expedia Google Airbnb reizen NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring