Hostelbookers heeft op 27 januari een foto campagne de digitale wereld in geschoten, namelijk 7 Super Shots. Een campagne waarbij deelnemers 7 van hun mooiste foto’s mogen showen en ondertussen voor link building zorgen voor Hostelbookers.com.

#7supershots
Hostelbookers gaat er vanuit dat elke reiziger een paar pareltjes van digitale foto’s heeft liggen die stof lopen te vergaren in de computer. Eindelijk is het tijd om deze plaatjes te showen aan de rest van de wereld!

Het is de bedoeling om zeven prachtjuweeltjes uit te kiezen, in elk van de volgende categorieën één:
– A photo that…. takes my breath away;
– A photo that…. makes me laugh or smile;
– A photo that…. makes me dream;
– A photo that…. makes me think;
– A photo that…. makes me mouth my water;
– A photo that…. tells a story;
– A photo that…. I am most proud of (a.k.a. my worthy of National Geographic shot).

Daarnaast moet de deelnemer:
– bij elk van deze foto’s een korte beschrijving geven;
– ergens in de blog schrijven: ‘I am taking part in Hostelbookers 7 super shots’ ;
– Hostelbookers deelname laten weten door #7supershots te tweeten;
– vijf andere bloggers nomineren met een link naar hun blog.

Hostelbookers deelt op haar beurt de mooiste selecties met haar volgers.

Aantal deelnemers
In eerste instantie zijn zeven bloggers door Hostelbookers benaderd om mee te doen met 7 Super Shots. Door het benoemen van vijf nieuwe potentiële deelnemers in elke participerende blog wordt de campagne als een olievlek verspreid over het internet. Er hebben op het moment van schrijven 70 mensen deelgenomen aan 7 Super Shots en daar komen nog dagelijks nieuwe postings bij. Een paar mooie voorbeelden van Finding the Universe, Inspiring Travellers en Hitting the Road.

SEO Link building
Elke blog bevat een link naar Hostelbookers waardoor er aan link building wordt gedaan. De ontvangende pagina, in dit geval de homepage, krijgt daardoor een betere rank in Google. De links zijn kwalitatief goed omdat ze komen van pagina’s die qua onderwerp gelijk zijn aan die van Hostelbookers, namelijk reizen en hostels. Dat levert een hogere waarde voor de link op en zorgt voor het binnenkrijgen van de juiste doelgroep via direct verkeer vanuit de link.

Waarom succesvol
Reizigers willen graag prachtige foto’s ter inspiratie laten zien en de meest bijzondere ervaringen delen met andere reizigers. Daar zit naar mijn idee dan ook de kracht van het spel. Reisbloggers willen graag deelnemen om te laten zien wat voor indrukwekkende foto’s hij of zij hebben gemaakt van de meest onbereikbare plekken op aarde. En Hostelbookers is natuurlijk meer dan gewillig om haar link hier aan te verbinden. Door het delen via social media is er ook gratis exposure voor de bloggers, een win-win situatie dus.