• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Campagne review: Booking.yeah

25 januari 2013 door Anna-Maria Giannattasio

Eergisteren werd een fantastische nieuwe campagne van Booking.com gelanceerd. Het eerste filmpje: Booking.Yeah was al snel een hit op Twitter en andere sociale media. Omdat hij zo goed is? Ga er maar even voor zitten. Geluid aan. Alles klopt gewoon.  Made in Holland: reclamebureau Wieden+ Kennedy Amsterdam. Schot in de roos!

http://www.youtube.com/watch?v=LusjsQGkKWA&

Alle waarden van Booking.com in 60 seconden

Wat maakt deze commercial zo goed? De scherpte! Wat wil je jouw klant vertellen? Dat ze veilig zijn bij je. De commercial zegt eigenlijk tegen mij als consument gewoon: “Boek bij mij, en alles komt goed.. Ik snap je, ik begrijp wat je zoekt en ga mijn uiterste best voor je doen. En als het eenmaal zover is.. Als je die sleutel in dat ene slot steekt.. Dan begint het Grote Genieten pas echt.”

Een stem op de achtergrond vertelt precies het verhaal met bijpassende emoties die je als booker door maakt wanneer je je nieuwe hotelkamer gaat bekijken: ‘The door opens.. You hold your breath, and then you realize, you got it right. You got it booking right!’

In een 60 seconden durende clip weet Booking.com al die waarden te stoppen, voor ook nog eens alle verschillende soorten ‘bookers’. Dat vind ik geniaal! En neem ik mijn petje voor af.

Gevoelsmatig personifieerde ik mijzelf met de kwijlende dames op balkon met uitzicht op “The Man and his Movements”. In werkelijkheid ben ik eigenlijk de moeke die een zucht van verlichting slaakt als manlief een hufterproof kindervakantie-droomhuis heeft geboekt. Zoals ik al zei: geniaal en slim filmpje. Wat vinden jullie??

Gerelateerde Berichten

  • Campagne review: Six Word Story

    Martin beschreef eerder al hoe je je sociale netwerk kunt overtuigen brand ambassador te worden.…

  • Campagne review: de nieuwe Efteling commercials

    Afgelopen maandag heeft de Efteling drie commercials gelanceerd die te zien zullen zijn op RTL…

  • Campagne review: The Biggest Baddest Bucketlist

    Hoe krijg je de personen in je sociale netwerk zo ver brand ambassadors te worden?…

Categorie: E-commerce

Over Anna-Maria Giannattasio

Anna-Maria Giannattasio is een succesvol onderneemster in de hospitality en travelbranche. Spreker en winnaar social media award.
Half Italiaanse Twittergoeroe met passie voor haar werk en social media. Niet vies van hard werken, marketing en kennis delen. Kortom; de belichaming van de ondernemer van de toekomst. Haar bedrijf www.puur.nl maakt gebruik van nieuwe media en plukt daar de zoete vruchten van. Google+

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Een kijkje in het leven van Annemarie van Strien, Online Marketeer bij Sundio - TravelNext schreef:
    4 april 2013 om 08:03

    […] Zekerheid, daar draait het om. Booking.com speelde hier pas op een ludieke manier op in, met de campagne “Booking.yeah”. Toen het filmpje gelanceerd werd, was het al snel een hit op social media. Het schetst precies die […]

  2. Visual storytelling: vijf voorbeelden in de reisbranche - TravelNext schreef:
    18 april 2013 om 08:40

    […] reviewde Anna-Maria Giannattasio de Booking.yeah campagne al en legde daarin uit waarom de campagne zo goed is.  Ook in dit rijtje ontbreekt Booking.com […]

  3. Booking.com does it again met een fantastische halloween campagne - TravelNext schreef:
    1 november 2013 om 14:14

    […] dat het moeilijk blijft om de impact van een televisiereclame te meten, ging Booking.com toch eerder dit jaar al de uitdaging aan in een geslaagde Amerikaanse campagne ‘Yeah’. En speciaal in het kader van Halloween […]

  4. De top 10 blogs van 2013 op TravelNext - TravelNext schreef:
    6 januari 2014 om 11:21

    […] Booking.com waagde haar marketing naar het vaste scherm in de woonkamer met een televisie campagne. Het eerste filmpje: Booking.Yeah was al snel een hit op Twitter en andere sociale media. Omdat hij zo goed is? Ga er maar even voor zitten. Geluid aan. Alles klopt gewoon.  Made in Holland: reclamebureau Wieden+ Kennedy Amsterdam. Schot in de roos! Lees meer […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram technologie TripAdvisor Airbnb mobiel Social Media onderzoek TUI hotels Facebook NHTV KLM Booking.com destinatiemarketing reizen Vakantiebeurs reviews Google Expedia travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring