• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Campagne review: de nieuwe Efteling commercials

28 maart 2013 door Jaap Hoogesteger

Afgelopen maandag heeft de Efteling drie commercials gelanceerd die te zien zullen zijn op RTL 4 en 5. Ik vermoed dat het niet lang gaat duren voordat de Efteling hierdoor een stijging in bezoekersaantallen zal zien. Kijk en oordeel zelf! 

Het volledige Efteling gevoel in 24 seconden!

Wat ik sterk vind aan de commercials, is de naadloze overgang van het RTL logo in de commercial. Zodoende word je als televisiekijker als het ware verrast met wat er komen gaat en blijf je wellicht net wat langer kijken dan anders.

In de korte commercials zit een duidelijke call-to-action die letterlijk gecommuniceerd wordt door de voice-over:

Kom naar de Efteling en laat je verwonderen. Ervaar de betovering, beleef de spannendste avonturen en ontdek de nieuwste attracties.

De grootste kracht van de reclames ligt mijns inziens in het feit dat alle drie de commercials ieder een andere sfeer weten te creëren zonder daarbij het Efteling gevoel te onderdrukken. Daar waar de Joris en de Draak commercial zich meer op de avontuur-zoekende-attractiepark-liefhebber lijkt te richten, lijkt de Droomvlucht commercial zich meer op de echte sprookjesliefhebbers te richten. Dan is er ook nog de Aquanura commercial voor de show liefhebbers. Dit alles samen geeft het gehele pakket van de Efteling goed weer.

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik de Efteling commercials steeds beter ga vinden naarmate ik ze vaker bekijk, maar kijk en oordeel vooral zelf. Wat vinden jullie? Laat vooral je mening achter in de comments.

Commercial Joris en de Draak

Commercial Droomvlucht

Commercial Aquanura

Gerelateerde Berichten

  • Campagne review: Booking.yeah

    Eergisteren werd een fantastische nieuwe campagne van Booking.com gelanceerd. Het eerste filmpje: Booking.Yeah was al…

  • Campagne review: Six Word Story

    Martin beschreef eerder al hoe je je sociale netwerk kunt overtuigen brand ambassador te worden.…

  • Transmediaal lanceren van een nieuwe achtbaan

    De Efteling opende op 1 juli de nieuwe achtbaan/dive coaster Baron 1898. De lancering van…

Categorie: Marketing Tags: campagne, efteling, review

Over Jaap Hoogesteger

Jaap Hoogesteger werkt als Social Media Marketeer bij Deloitte Nederland, hiervoor was hij als social media marketeer verantwoordelijk voor de social strategie van Sundio Group. Daarvoor studeerde hij E-Travel/E-business aan de NHTV in Breda en liep zijn afstudeerstage bij TravelNext. Tijdens zijn studie was hij actief als content manager bij Youropi.com. Zie ook zijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Google NHTV Expedia destinatiemarketing reviews travel Booking.com Facebook mobiel Vakantiebeurs KLM hotels Airbnb instagram technologie reizen TUI onderzoek TripAdvisor Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext