Cheaptickets.nl gaat zich naast online verkoop van vliegtickets nadrukkelijker richten op hotelboekingen en autoverhuur. Via de speciaal hiervoor gelanceerde websites Cheaphotels.nl en Cheapcars.nl wil het bedrijf meer inspelen op deze segmenten binnen de reisbranche.

Cheaptickets.nl, onderdeel van Travix, was al actief met hotelboekingen en autoverhuur via het eigen label en Easytobook.com – tevens onderdeel van Travix. Cheaphotels.nl is dan ook in samenwerking met Easytobook tot stand gebracht en voor Cheapcars.nl werkt Cheaptickets.nl samen met het Ierse bedrijf CarTrawler.

Merk uitbouwen

“Er is bewust gekozen om eerst het merk Cheaptickets.nl goed in de markt te zetten”, laat Lieke Fransen, brandmanager bij het bedrijf, weten, “Dat was prioriteit nummer één en heeft eerst alle focus nodig gehad. Dit label staat nu en met de twee nieuwe “Cheap-labels” willen we het merk Cheaptickets.nl verder uitbreiden. We zien ook steeds meer dat consumenten hun vakantie zelf willen ‘bouwen’ door het boeken van losse elementen; ze willen controle hebben over hun eigen reis. Op die toenemende vraag en de forse groei in autoverhuur spelen we met Cheaphotels.nl en Cheapcars.nl vanaf nu gericht in.’

De deuren van Cheaphotels.nl en Cheapcars.nl zijn begin deze maand in stilte geopend en vanaf maandag 13 mei start een grote offline (denk aan televisie- en radiocommercials) en online campagne om de nieuwe sites onder de aandacht te brengen bij de consument.

183 miljoen euro

Cheaptickets.nl is actief in negen landen en heeft alleen al in Nederland een jaaromzet van 183 miljoen euro en heeft tachtig medewerkers in dienst. Het bedrijf is sinds 2011 onderdeel van Travix International bv, waaronder ook de labels Vliegwinkel, BudgetAir, Flugladen, Vayama en Easytobook vallen. Travix is in totaal actief in zeventien landen en heeft circa zevenhonderd medewerkers in dienst. De totale jaaromzet van het bedrijf is ruim 2 miljard dollar. Travix maakt onderdeel uit van BCD Holdings nv.